ELS PREMIS ALIMARA. TURISME 360 ATORGUEN 14 GUARDONS A LA PROMOCIÓ TURÍSTICA NACIONAL I INTERNACIONAL
20.04.2018
La Nit dels Alimara, celebrada en el Campus internacional de Turisme, Hoteleria i Gastronomia CETT-UB, ha acollit el lliurament dels Premis Alimara a la promoció turística nacional i internacional, els quals enguany s’han renovat coincidint amb la seva 34 edició. Impulsats pel Grup CETT, conjuntament amb B>Travel, el Saló Internacional de Turisme de Catalunya.
Durant la Nit dels Alimara, que ha aplegat al voltant de 350 persones de l’Administració, el món empresarial i el món acadèmic, vinculades al turisme, l’hoteleria i la gastronomia, i també alumnat del Campus CETT-UB, s’han lliurat 14 premis Alimara que han recaigut en 11 campanyes de promoció turística, 2 empreses o entitats que, fora de concurs, han estat distingides amb el Premi Alimara Mass Media i el Premi Alimara Especial del CETT, i un Premi Alimara In Memoriam al Sr. Ramón Bagó i Agulló.
L’acte, conduit pel periodista Josep Puigbó ha estat inaugurat pel Sr. Miquel Alsius i Juriol, President del Grup CETT i pel Sr. Jordi Clos i Llombart, President del Saló B>Travel.
Tots els guardonats han estat premiats per haver sobresortit, durant el 2017 i principis del 2018, per la qualitat del material generat en la promoció turística.
Alimara a la Promoció en Innovació Turística
Els guardons entregats pel Sr. Albert de Gregorio, Sotsdirector de Barcelona Turisme, pel Sr. Pere Chías, President del Gremi de Restauració de Barcelona i pel Sr. Xavier Espasa, Director de l’Agència Catalana de Turisme, han reconegut amb un Premi Alimara a la Promoció en Innovació Turística a tres campanyes:
El Palau Moja i l’Associació d’Amics, Veïns i Comerciants de La Rambla i de la Plaça Catalunya han estat guardonats per la campanya Benvinguts a La Rambla Barcelona, el carrer més (des)conegut de Barcelona. El jurat ha considerat que es tracta d’una molt bona campanya que integra tres plataformes digitals en un mateix espai, per la digitalització i la innovació en la promoció d’un espai clàssic de la ciutat, i les possibilitats d’evolució i creixement que representa la plataforma.
Tuna Tour Grup Balfegó per la campanya TUNA TOUR que ha estat reconeguda per ser un producte d’experiència molt innovador i una activitat única al món, dinamitzadora del sector turístic i econòmic del territori, que disposa d'una base tecnològica molt potent.
La Consejería de Turismo y Deporte de la Junta de Andalucía per la seva campanya SMART.DATA ANDALUCÍA. Per la innovació i l’amplia utilització d’eines digitals de la plataforma. Per ser la primera eina regional pública d’Intel·ligència de Negoci basada en Big Data per al sector turístic de tota la Unió Europea, i a més, per ser una eina 100% pública i gratuïta.
Alimara a la Promoció en Comunicació Turística
Entregats per la Sra. M. Mercè Jou i Torras, Secretaria General al Consell Interuniversitari de Catalunya, pel Sr. Joan torrella, Director dels Serveis de Coordinació i Programació de ESTR de l’Ajuntament de Barcelona, i pel Sr. Ignasi de Delàs, Sotsdirector de Barcelona Turisme. Els mereixedors dels Premis Alimara a la Promoció en Comunicació Turística han estat:
El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, per les campanyes Nou lloc web de la Costa daurada, Cycling Costa Daurada i Mapa turístic de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, on el jurat ha premiat el nou disseny, la evolució i innovació de la imatge del nou lloc web, i el treball de qualitat de les dues campanyes presentades i desenvolupades dins l'àmbit turístic.
La campanya ALL THOSE FOOD MARKET – Festival d’artesans i emprenedors gastronòmics de Barcelona, impulsada per l’Associació per la Promoció dels Emprenedors Gastronòmics, que ha estat guardonada per l’aposta per un format diferent i per la visió de 360 graus de tot el projecte, que inclou les estratègies i accions de comunicació.
BBVA per la campanya Gira BBVA & EL CELLER DE CAN ROCA, mereixedora de l’Alimara per ser una campanya molt potent que aposta per combinar implicació social (joves), formació (empresaris) i gastronomia, i per incloure l’àmbit de la formació i el recolzament a joves promeses de la gastronomia.
Alimara a la Promoció en Turisme Responsable i Sostenible
Els Premis Alimara a la Promoció en Turisme Responsable i Sostenible, han estat lliurats per la Sra. Catiana Tur, Representant Legal d’ACAVE, per la Sra. Marina Falcó, Directora General de Relacions Exteriors de la Generalitat de Catalunya, i la Sra. Marta Serra, Directora del Saló B>TRAVEL, a les campanyes:
ABTA better Places Programme – Building confidence that the industry is building a sustainable future d’ABTA, The Travel Association, per ser una campanya d'estratègia global amb un efecte multidisciplinar molt important que incorpora criteris de sostenibilitat en tota la cadena de producció i consum turístic.
Compromís per a la Sostenibilitat BIOSPHERE, promoguda per la Diputació de Barcelona, per la promoció de la certificació de sostenibilitat Biosphere, de referència en el sector turístic, que ha ofert, a les empreses i als serveis turístics de la província de Barcelona la possibilitat d’adherir-se a aquest compromís de turisme sostenible, primer pas per certificar-ne les bones pràctiques en aquest àmbit.
Viu la Posidònia de l’Ajuntament de la Ciutat d’Eivissa, per la seva proposta innovadora basada en conscienciar sobre la importància de protegir la Posidònia a través de l’activitat turística. L’alcalde de la ciutat d’Eivissa, l’Il·lm. Sr. Rafael Ruiz González, ha destacat la importància de celebrar esdeveniments com aquests per tal de crear sinèrgies, compartir experiències i detectar tendències de futur.
El Premi Alimara CAT
El Premi Alimara CAT, que s’entrega conjuntament amb la Direcció General de Política Lingüística i Direcció General de Turisme de la Generalitat de Catalunya, ha recaigut en la campanya Catalunya en ruta. #entretotsfemturisme de Femturisme.cat. El jurat ha valorat la bona qualitat lingüística dels textos de la campanya guanyadora, que presenta la informació d’una manera clara i senzilla en quatre llengües. I també, pel bon ús que fa de la llengua catalana; la claredat i l’estructura de les descripcions; i el llenguatge, l’estil comunicatiu i el grau de formalitat adaptats als diferents canals de comunicació (web, butlletins i xarxes socials). Ha sigut lliurat per la Sra. Montserrat Nadal, Cap del Servei de Foment de l’Ús del Català a la Generalitat de Catalunya.
Els estudiants del CETT també premien
El Premi Alimara Estudiants del CETT, escollit pels mateixos estudiants del centre, ha estat per la campanya “We love Christmas” de Vueling Airlines S.A., entregat pels alumnes Helena Codesal i Guillem Minguella de 2n del Bachelor's Degree del CETT.
Alimara Mass Media del CETT i Alimara Especial del CETT
El Premi Alimara Mass Media del CETT, proposat directament pel jurat ha recaigut en El Foraster, programa de televisió produït per Televisió de Catalunya i Brutal Media. Ha estat premiat per la seva tasca de promoció de la cultura i del turisme intern de Catalunya. El guardó ha estat lliurat pel Sr. Narcís Coll, President de la Fundació Gaspar Espuña-CETT i recollit pel presentador del programa, el Sr. Quim Masferrer, que ha compartit amb el públic el seu passat com estudiant de turisme, sorprenent-los al reconèixer que el seus estudis l’han ajudat a triomfar amb El Foraster.
El Premi Alimara Especial del CETT, lliurat per la Dra. Maria Abellanet, CEO del Grup CETT, ha estat per Tarannà Viatges amb sentit, en homenatge a la seva trajectòria i als 25 anys que enguany celebra l’agència, que ha estat pionera en el camp del turisme responsable i sostenible, i un referent per al sector.
Alimara In Memoriam
En aquesta edició, s’ha fet entrega del Premi Alimara In Memoriam al Sr. Ramón Bagó i Agulló, President del Grup Serhs i del Saló Internacional del Turisme. Un homenatge a la seva persona ja que va acompanyar al CETT i B>Travel als Premis Alimara durant molts anys. El guardó ha estat lliurat pel Sr. Jordi Clos i Llombart, President del Saló B>Travel, i el Sr. Miquel Alsius, President del Grup CETT, a la Sra. Magda Mons i Noguer, esposa del Sr. Ramon Bagó, i el Sr. Jordi Bagó i Mons, fill d’ambdós.
Com a cloenda de l’acte, la Sra. M. Mercé Jou i Torras, Secretària General del Consell Interuniversitari de Catalunya, ha recordat que el “turisme ens identifica com a país i és una activitat tractora” i ha agraït als presents la seva implicació per “fer de Catalunya una potència turística”.
Podeu trobar la galeria de fotos en aquest enllaç.