Lliurem els XXXI Premis Alimara al CETT
El Campus CETT-UB acull 650 persones del turisme i l’hoteleria en la 31a. edició dels Premis Alimara
- Pere Duran, ex director general de Turisme de Barcelona, ha rebut el Premi Alimara Especial per la seva contribució al lideratge turístic barceloní i a posicionar la ciutat com a destinació sostenible i responsable.
- Campanyes de promoció turística de les destinacions d’Andorra, Catalunya, Vitoria-Gasteiz i Lloret, guardonades amb el Premi Alimara Destinació.
- Felip Puig, conseller d’Empresa i Ocupació, ha presidit l’acte.
La 31a. edició del Premis Alimara, que anualment organitza el Centre internacional de formació i transferència de coneixement CETT (adscrit a la Universitat de Barcelona ), s’ha celebrat el dijous 16 d’abril a l’Hotel Alimara. El jurat ha guardonat 13 campanyes, entitats o persones que han contribuït a la promoció del turisme.
Els premis, organitzats conjuntament amb el saló B>Travel (antic Saló Internacional de Turisme de Catalunya) i la Generalitat de Catalunya, enguany han reconegut les campanyes de promoció d’Andorra Turisme i de l’Agència Catalana de Turisme.
El jurat ha concedit el Premi Alimara Destinació a la campanya Andorra es otra historia, per l’eficàcia del seu espot, capaç de mostrar, en un minut i amb un estil cinematogràfic, original i creatiu, les múltiples propostes d’interès pels visitants del país pirinenc.
El segon Alimara Destinació ha estat per la campanya de promoció Cinc vídeo artistes per promocionar Catalunya, de l’Agència Catalana de Turisme, consistent en cinc vídeos de cinc creadors audiovisuals internacionals; en aquest cas, s’ha valorat el caràcter atípic d’una campanya formada per les cinc visions particulars de diferents zones de Catalunya.
ENOGASTRONOMIA, ENOTURISME I NATURA
En l’àmbit comarcal, el premi Alimara Destinació ha estat per Vitoria-Gasteiz! Capital Nacional de la Gastronomía 2014 i Vitoria-Gasteiz! Green capital, de l’Ajuntament de Vitoria-Gasteiz, per tractar-se de dues campanyes que comuniquen, d'una banda els atractius de la població, i de l'altra els de natura i turístics, a través de diferents accions comunicadores, com l’edició de guies, catàlegs i fullets; entre els materials generats, s’ha valorat el Decàleg del turista responsable i els manuals de bones pràctiques per facilitar als professionals l’atenció de clients d’origen rus o xinés. Aquestes dues campanyes també han rebut el Premi Alimara dels Estudiants.
Lloret Turisme ha rebut un Alimara Destinació d’àmbit local per la campanya Viu Lloret. En aquest cas, sobresurt el format innovador i imaginatiu d’un espot orientat a trencar la imatge tòpica d’una destinació centrada en el turisme de platja i oci nocturn; a partir de diverses intervencions crítiques amb Lloret de ciutadans anònims, es donen respostes que permeten descobrir altres atractius del municipi que incentivin el turisme familiar, de natura i esportiu.
REALITAT AUGMENTADA I GEOLOCALITZACIÓ
En l’àmbit empresarial, la campanya City SoundTrack, creada per No Sonores, ha estat guardonada amb el Premi Alimara Empresa per haver creat un producte innovador que, a través d’un bloc i d’una aplicació de realitat augmentada d’àudio, permet reviure l’experiència de recórrer els carrers i monuments de la Ciutat Comtal, a través de la música i els sons geolocalitzats en diferents punts de Barcelona.
Les altres campanyes guardonades han estat Fes el turista a la teva ciutat, de #DistricteBCN, per ser una iniciativa que va permetre d’apropar el ciutadà a un hotel del seu barri o de la seva ciutat, durant un cap de setmana, i fer arribar al conjunt de la població els beneficis del turisme responsable a través de l’oferta d’allotjament, de rutes organitzades i d’altres activitats en les que s’hi han implicat entitats i associacions locals.
Campings experience, de l’Associació de Càmpings de Girona, ha estat l’altra campanya guardonada per l’acció orientada a promoure experiències vinculades a les estades en els càmpings associats i diverses activitats d’oferta complementària; també s’ha valorat la incorporació, en el web de l’entitat, d’un motor de reserves en línia, una prestació innovadora en aquest sector.
BÈLGICA EN CATALÀ
La pàgina web de VISITFLANDERS (Bèlgica: Flandes i Brussel.les), (www.flandes.net/ca) ha rebut el Premi Alimara CAT com a reconeixement d’un web complet i fàcilment navegable amb informació traduïda al català. Promogut per B>Travel, la Generalitat de Catalunya –a través de la Direcció general de Política Lingüística i la Direcció general de Turisme- i el CETT, aquest guardó reconeix cada any l’esforç d’empreses i institucions de fora de l’àmbit lingüístic català en la producció i edició de material promocional turístic.
MARC DE LAS HERAS, PREMI MASS MEDIA
Per la seva banda, Marc de las Heras, del programa GR, Gran Recorregut ha rebut el Premi Alimara Mass Media, per tractar-se d’un programa que permet descobrir la Catalunya més desconeguda i profunda i que convida a seguir rutes per paratges i pobles poc coneguts, apropant-se a la seva gent i tradicions de forma natural.
EN MEMÒRIA D’ANTONI SANSALVADÓ
L’Alimara In Memoriam ha estat per la figura d’Antoni Sansalvadó Tribó, pels seus valors com a professional de l’hoteleria i com a impulsor de la solidaritat en el sector hoteler i del turisme. Sansalvadó va ser president de la Fundació Gaspar Espuña– CETT des del 2010 i fins el 2014.
PREMIS ALIMARA ESPECIALS
D’altra banda, el jurat ha guardonat Pere Duran Vall-Llossera amb el Premi Alimara Especial pels prop de 30 anys al capdavant de la promoció turística de Barcelona, primer des del Patronat de Turisme i, posteriorment, com a subdirector i director general del Consorci Turisme de Barcelona. Els promotors del guardó han valorat la contribució de Duran al lideratge turístic internacional de la Ciutat Comtal i al posicionament com a destinació sostenible i responsable, esforç que ha fet possible que Barcelona sigui la primera ciutat del món amb la certificació Biosphere, que reconeix la gestió turística responsable, d’acord amb criteris de gestió sostenible, ambientals, culturals i socioeconòmics.
Duran ha recollit l’Alimara Especial de mans de Felip Puig, conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat, i de Maria Abellanet i Meya, consellera delegada del Grup CETT, en el transcurs d’un acte celebrat a l’Hotel Alimara del campus CETT-UB, que ha aplegat 650 persones de l’Administració, l’empresa i el món acadèmic vinculades al turisme, la hoteleria i la gastronomia.
El segon Premi Alimara Especial s’ha atorgat a la Fundació per la Navegació Oceànica de Barcelona, per la seva acció divulgadora d’abast internacional, la seva repercussió positiva en el posicionament de Barcelona i la consolidació de la ciutat com a port de referència de la Barcelona World Race. La Fundació ha fet de la Ciutat Comtal un centre de conscienciació ambiental i de recerca científica oceànica, gràcies a la implicació i col·laboració acadèmica, institucional i empresarial.
JURAT REPRESENTATIU
El jurat dels Premis Alimara està format per representants del sector turístic i del món de la comunicació turística, de les arts gràfiques i de la producció digital. Aquest jurat el presideix Miquel Alsius, president del Grup CETT, i el formen Maria Abellanet, consellera delegada del Grup CETT; Miquel Alabern, director de màrqueting operacional de l’Agència Catalana de Turisme; Carme Ayala, directora del programa Tira Millas de la Cadena Cope; Enric Domingo, director de Comunicatur.info; Joan Miquel Gomis, director del programa de Turisme dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC; Montserrat Nadal, cap del Servei del Foment de l’Ús de la Llengua Catalana de la Generalitat de Catalunya; Anna M. Sánchez Orensanz, cap de l’Oficina de promoció turística de la Diputació de Barcelona; Martí Sarrate, president de l’ACAVE; i Marta Serra, directora del saló B>Travel.
Album de fotos XXXI Premis Alimara 2015 |