Fotografia de: Innovació i disseny de serveis i negocis de gastronomia i restaurants | Innovació i disseny de serveis i negocis de gastronomia i restaurants

Universitat de Barcelona
Oferta acadèmica >
Innovació i disseny de serveis i negocis de gastronomia i restaurants

Innovació i disseny de serveis i negocis de gastronomia i restaurants

Propera convocatòria: 05/07/2021
 

La importància de l'emprenedoria culinari-restaurants per a l'economia d’un país i la seva gent és especialment notable actualment ja que el desenvolupament de la petita i mitjana empresa en el sector és una de les fonts de creació de treball i desenvolupament d’una economia oberta. L'habilitat emprenedora s'està convertint en una important competència i té un paper central en la formació empresarial. El coneixement d’experiències i casos d’èxit s’ha convertit en una necessitat crucial.

Àrees d'estudi: Emprenedoria culinari-restaurant, Gastronomia

Perfil d'accés recomanat
  • Estudiants universitaris o joves professionals.

  • Competència d'idioma: nivell d'anglès o castellà - intermedi (B1-B2)

 

Objectius

  • Dotar l'alumne de les eines i coneixements necessaris per desenvolupar amb èxit les habilitats de disseny de productes i serveis culinari-restaurant.
  • Garantir l'aplicació adequada d'un projecte innovador d'aquests productes i serveis.
  • Analitzar experiències, casos i tendències al camp culinari-restaurant.
  • Trobar d'on venen les idees de negoci.
  • Analitzar el comportament del consumidor.
  • Saber com avaluar les possibilitats d'èxit.
  • Reflexionar sobre tots els aspectes que fan que un projecte sigui viable.
  • Capacitar a l'alumne per al desenvolupament d'un projecte innovador en quant al disseny d'un nou producte o servei per determinat mercat.
  • Afegir la mesura de l'experiència de l'usuari en el desenvolupament dels projectes.
  • Aprendre a generar sistemes d’ avaluació de la innovació plantejada.
  • Reconèixer i identificar l'espai competitiu culinari-restaurant, les seves característiques i formes de desenvolupament de negocis.
  • Adquirir una perspectiva àmplia de la conducta del consum com a base fonamental per prendre decisions.
  • Establir l'estratègia de màrqueting adequada, un dels principals factors d’ èxit de qualsevol projecte empresarial.
  • Per mitjà d'un pla de negocis treballar sobre les estratègies, accions i mitjans que un projecte empresarial necessita per estar més a prop de l'èxit.
  • Identificar les claus econòmiques dels diferents models d'empreses del sector culinari-restaurant.
Modalitat

ESTRUCTURA GENERAL

Perspectiva, Innovació i Producte a la Industria Gastronòmica

  • El Sector Culinari-Restaurants, Una Visió Global
  • La Innovació al Sector Culinari-Restaurant
  • Producte i Servei
  • Disseny d'Espais Restaurants i Empreses Culinàries

Gestió dels Negocis Culinari-Restaurants

  • El Consumidor en un Àmbit Culinari-Restaurants
  • Direcció de Màrqueting
  • L'Organització i la Gestió de l'Empresa
Modalitat 3 setmanas Modalitat 4 setmanas
+PROJECTE FINAL
75 hores lectives 90 hores lectives
07 de Juliol - 24 de Juliol 2025 07 de Juliol - 31 de Juliol 2025
 

ASSIGNATURES

PERSPECTIVA, INNOVACIÓ I PRODUCTE A LA INDUSTRIA GASTRONÒMICA

EL SECTOR CULINARI-RESTAURANTS, UNA VISIÓ GLOBAL

  • Introducció al sector.
  • Models de negoci.
  • Restaurants.
  • Noves fórmules (Concept Restaurant).

LA INNOVACIÓ AL SECTOR CULINARI-RESTAURANT

  • Noves tendències, innovació en productes i serveis.
  • Desenvolupament d’un projecte innovador.
  • Avaluació de la innovació plantejada.

PRODUCTE I SERVEI

  • Disseny de productes i serveis en el negoci del restaurant.
  • Detalls de la prestació de serveis. El procés de la prestació de serveis en el negoci del restaurant.
  • Nivells i estàndards de qualitat.
  • Gestió d'experiències.

DISSENY D`ESPAIS DE RESTAURANTS I EMPRESES CULINÀRIES

  • Espais per a la restauració.
  • Equips i infraestructures.
  • Tendències de l’ arquitectura i del disseny interior i de mobiliari.

GESTIÓ DELS NEGOCIS CULINARI-RESTAURANTS

EL CONSUMIDOR EN UN ÀMBIT CULINARI-RESTAURANT

  • Identificació de les característiques del consumidor.
  • Anàlisi de la conducta de consum.
  • Nous hàbits de consum.
  • L'experiència del client en diferents tipus de negocis del servei culinari.
  • Factors interns i externs.

DIRECCIÓ DE MÀRQUETING

  • Brand Management.
  • Estratègies d'e-Màrqueting.
  • Gestió de vedes.
  • Revenue Management a restaurants.

L'ORGANITZACIÓ I LA GESTIÓ DE L'EMPRESA

  • Planificació estratègica, organització i temporalització.
  • Les operacions com a clau estratègica en els negocis de serveis.
  • Gestió del personal.
  • Gestió dels centres d'ingrés i de cost.

ESTUDI DE CASOS:

  • Cerveseria Moritz
  • Food Trucks
  • Fine Dining Restaurants
  • Ephemeral Restaurants
Metedologia

La metodologia d'ensenyament-aprenentatge aplicada en aquest curs, consisteix en diversos elements claus que permeten aconseguir simultàniament tots els objectius esmentats. La metodologia consisteix en:

  1. Classes teòriques que transfereixen coneixement bàsic i específic. La participació a classe és crucial perquè els estudiants adquireixin el coneixement necessari i les habilitats contemplades en el programa.
  2. Estudis de cas reflecteixen els continguts com a ajuda a l'estudiant posant en pràctica els continguts teòrics.
  3. Activitats complementàries com visites que facin costat als estudiants a una major comprensió i implementin els continguts proporcionats pel programa. En cas de programa de modalitat de quatre setmanes: Durant una setmana addicional opcional els estudiants hauran de desenvolupar un Projecte Final treballant en petits grups on es reforçaran les seves habilitats d'autogestió, responsabilitat, lideratge i treball en equip i s'obtindrà un coneixement pràctic a través d'un estudi metòdic i profund del tema triat. Durant aquest procés els estudiants seran guiats per tutors i hauran de presentar i defensar el projecte en l'últim dia del curs.
Avaluació

L'avaluació del programa es durà a terme revisant el treball i la participació dels estudiants durant el programa. Els participants són avaluats de manera constant durant les classes magistrals a través dels casos pràctics a desenvolupar i defensar. L'assistència a classe i a les activitats professionals és obligatòria.

En cas de programa de modalitat de 3 setmanes:

L'avaluació contínua representa un 60% (síntesi de lectures, estudis de casos, observacions i tallers pràctics), mentre que l'avaluació de l'examen final un 40% de la nota general del programa.

MODALITAT 3 SETMANES %
Avaluació contínua 60%
Examen Final 40%

En cas de programa de modalitat de 4 setmanes:

L'avaluació contínua representarà un 40% (síntesi de lectures, estudis de casos, observacions i tallers pràctics), l'avaluació de l'examen final un 20% i la qualificació per a la Presentació del Projecte final un 40% de la nota general del programa.

MODALITAT 4 SETMANES %
Avaluació contínua 40%
Examen Final 20%
Projecte Final 40%
 

Informació Econòmica

MODALITAT 3 SETMANAS MODALITAT 4 SETMANAS
MATRÍCULA (NO INCLOU ALLOTJAMENT) MATRÍCULA (NO INCLOU ALLOTJAMENT)
2.319 € 2.953 €
MATRÍCULA + ALLOTJAMENT PENSIÓ COMPLETA MATRÍCULA + ALLOTJAMENT PENSIÓ COMPLETA
3.596 € 4.595 €
  • Descompte per reserva anticipada del 10% pagaments realitzats abans del 15 de maig
Allotjament

Residència Universitària

Àgora BCN Residència Universitària Internacional

Ubicació

A 7 min des del CETT i l'estació de metro

Modalitat 3 setmanes Modalitat 4 setmanes
06 de Juliol 2025 - 25 de Juliol 2025 06 de Juliol 2025 - 01 d'Agost 2025
Pensió completa inclosa 7 dies a la setmana Pensió completa inclosa 7 dies a la setmana
Contacta amb nosaltres

Dubtes?

Contacta amb CETT Barcelona International Programs: