La importància de l'emprenedoria culinari-restaurants per a l'economia d’un país i la seva gent és especialment notable actualment ja que el desenvolupament de la petita i mitjana empresa en el sector és una de les fonts de creació de treball i desenvolupament d’una economia oberta. L'habilitat emprenedora s'està convertint en una important competència i té un paper central en la formació empresarial. El coneixement d’experiències i casos d’èxit s’ha convertit en una necessitat crucial.
Àrees d'estudi: Emprenedoria culinari-restaurant, Gastronomia
-
Estudiants universitaris o joves professionals.
-
Competència d'idioma: nivell d'anglès o castellà - intermedi (B1-B2)
Objectius
- Dotar l'alumne de les eines i coneixements necessaris per desenvolupar amb èxit les habilitats de disseny de productes i serveis culinari-restaurant.
- Garantir l'aplicació adequada d'un projecte innovador d'aquests productes i serveis.
- Analitzar experiències, casos i tendències al camp culinari-restaurant.
- Trobar d'on venen les idees de negoci.
- Analitzar el comportament del consumidor.
- Saber com avaluar les possibilitats d'èxit.
- Reflexionar sobre tots els aspectes que fan que un projecte sigui viable.
- Capacitar a l'alumne per al desenvolupament d'un projecte innovador en quant al disseny d'un nou producte o servei per determinat mercat.
- Afegir la mesura de l'experiència de l'usuari en el desenvolupament dels projectes.
- Aprendre a generar sistemes d’ avaluació de la innovació plantejada.
- Reconèixer i identificar l'espai competitiu culinari-restaurant, les seves característiques i formes de desenvolupament de negocis.
- Adquirir una perspectiva àmplia de la conducta del consum com a base fonamental per prendre decisions.
- Establir l'estratègia de màrqueting adequada, un dels principals factors d’ èxit de qualsevol projecte empresarial.
- Per mitjà d'un pla de negocis treballar sobre les estratègies, accions i mitjans que un projecte empresarial necessita per estar més a prop de l'èxit.
- Identificar les claus econòmiques dels diferents models d'empreses del sector culinari-restaurant.
ESTRUCTURA GENERAL
Perspectiva, Innovació i Producte a la Industria Gastronòmica
- El Sector Culinari-Restaurants, Una Visió Global
- La Innovació al Sector Culinari-Restaurant
- Producte i Servei
- Disseny d'Espais Restaurants i Empreses Culinàries
Gestió dels Negocis Culinari-Restaurants
- El Consumidor en un Àmbit Culinari-Restaurants
- Direcció de Màrqueting
- L'Organització i la Gestió de l'Empresa
Modalitat 3 setmanas | Modalitat 4 setmanas |
---|---|
+PROJECTE FINAL | |
75 hores lectives | 90 hores lectives |
07 de Juliol - 24 de Juliol 2025 | 07 de Juliol - 31 de Juliol 2025 |
ASSIGNATURES
PERSPECTIVA, INNOVACIÓ I PRODUCTE A LA INDUSTRIA GASTRONÒMICA
EL SECTOR CULINARI-RESTAURANTS, UNA VISIÓ GLOBAL
- Introducció al sector.
- Models de negoci.
- Restaurants.
- Noves fórmules (Concept Restaurant).
LA INNOVACIÓ AL SECTOR CULINARI-RESTAURANT
- Noves tendències, innovació en productes i serveis.
- Desenvolupament d’un projecte innovador.
- Avaluació de la innovació plantejada.
PRODUCTE I SERVEI
- Disseny de productes i serveis en el negoci del restaurant.
- Detalls de la prestació de serveis. El procés de la prestació de serveis en el negoci del restaurant.
- Nivells i estàndards de qualitat.
- Gestió d'experiències.
DISSENY D`ESPAIS DE RESTAURANTS I EMPRESES CULINÀRIES
- Espais per a la restauració.
- Equips i infraestructures.
- Tendències de l’ arquitectura i del disseny interior i de mobiliari.
GESTIÓ DELS NEGOCIS CULINARI-RESTAURANTS
EL CONSUMIDOR EN UN ÀMBIT CULINARI-RESTAURANT
- Identificació de les característiques del consumidor.
- Anàlisi de la conducta de consum.
- Nous hàbits de consum.
- L'experiència del client en diferents tipus de negocis del servei culinari.
- Factors interns i externs.
DIRECCIÓ DE MÀRQUETING
- Brand Management.
- Estratègies d'e-Màrqueting.
- Gestió de vedes.
- Revenue Management a restaurants.
L'ORGANITZACIÓ I LA GESTIÓ DE L'EMPRESA
- Planificació estratègica, organització i temporalització.
- Les operacions com a clau estratègica en els negocis de serveis.
- Gestió del personal.
- Gestió dels centres d'ingrés i de cost.
ESTUDI DE CASOS:
- Cerveseria Moritz
- Food Trucks
- Fine Dining Restaurants
- Ephemeral Restaurants
La metodologia d'ensenyament-aprenentatge aplicada en aquest curs, consisteix en diversos elements claus que permeten aconseguir simultàniament tots els objectius esmentats. La metodologia consisteix en:
- Classes teòriques que transfereixen coneixement bàsic i específic. La participació a classe és crucial perquè els estudiants adquireixin el coneixement necessari i les habilitats contemplades en el programa.
- Estudis de cas reflecteixen els continguts com a ajuda a l'estudiant posant en pràctica els continguts teòrics.
- Activitats complementàries com visites que facin costat als estudiants a una major comprensió i implementin els continguts proporcionats pel programa. En cas de programa de modalitat de quatre setmanes: Durant una setmana addicional opcional els estudiants hauran de desenvolupar un Projecte Final treballant en petits grups on es reforçaran les seves habilitats d'autogestió, responsabilitat, lideratge i treball en equip i s'obtindrà un coneixement pràctic a través d'un estudi metòdic i profund del tema triat. Durant aquest procés els estudiants seran guiats per tutors i hauran de presentar i defensar el projecte en l'últim dia del curs.
L'avaluació del programa es durà a terme revisant el treball i la participació dels estudiants durant el programa. Els participants són avaluats de manera constant durant les classes magistrals a través dels casos pràctics a desenvolupar i defensar. L'assistència a classe i a les activitats professionals és obligatòria.
En cas de programa de modalitat de 3 setmanes:
L'avaluació contínua representa un 60% (síntesi de lectures, estudis de casos, observacions i tallers pràctics), mentre que l'avaluació de l'examen final un 40% de la nota general del programa.
MODALITAT 3 SETMANES | % |
---|---|
Avaluació contínua | 60% |
Examen Final | 40% |
En cas de programa de modalitat de 4 setmanes:
L'avaluació contínua representarà un 40% (síntesi de lectures, estudis de casos, observacions i tallers pràctics), l'avaluació de l'examen final un 20% i la qualificació per a la Presentació del Projecte final un 40% de la nota general del programa.
MODALITAT 4 SETMANES | % |
---|---|
Avaluació contínua | 40% |
Examen Final | 20% |
Projecte Final | 40% |
Informació Econòmica
MODALITAT 3 SETMANAS | MODALITAT 4 SETMANAS |
---|---|
MATRÍCULA (NO INCLOU ALLOTJAMENT) | MATRÍCULA (NO INCLOU ALLOTJAMENT) |
2.319 € | 2.953 € |
MATRÍCULA + ALLOTJAMENT PENSIÓ COMPLETA | MATRÍCULA + ALLOTJAMENT PENSIÓ COMPLETA |
3.596 € | 4.595 € |
- Descompte per reserva anticipada del 10% pagaments realitzats abans del 15 de maig
Residència Universitària
Àgora BCN Residència Universitària Internacional
Ubicació
A 7 min des del CETT i l'estació de metro
Modalitat 3 setmanes | Modalitat 4 setmanes |
---|---|
06 de Juliol 2025 - 25 de Juliol 2025 | 06 de Juliol 2025 - 01 d'Agost 2025 |
Pensió completa inclosa 7 dies a la setmana | Pensió completa inclosa 7 dies a la setmana |
Dubtes?
Contacta amb CETT Barcelona International Programs:
- e-mail: international.programs@cett.cat
- What'sapp: +34 673 009 264