Política del canal de denúncies
El CETT posa en marxa el seu canal de reclamacions adaptat a la nova normativa.
Obrint aquest camí, mantenim el nostre compromís no només amb el compliment de la legislació vigent, sinó també amb la promoció d'una veritable cultura ètica i integritat corporativa en la nostra activitat diària.
Pots accedir-hi des del següent enllaç:
Política General del Sistema Intern d'Informació d'ESTUDIS D’HOTELERIA I TURISME CETT, S. A.
1. Objecte
L'objecte de la present Política és establir els principis generals del sistema intern d'informació, de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.
Així mateix, aquesta Política posa de manifest el compromís d’Estudis d’Hoteleria i Turisme CETT, S.A. (d'ara endavant CETT) amb el compliment normatiu, garantint la protecció enfront de possibles represàlies d'aquelles persones que comuniquin infraccions normatives en el marc d'una relació laboral o professional.
2. Àmbit d'aplicació
Aquesta Política resulta d'aplicació a totes les persones referides a l’article 3 de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.
A través del Sistema intern d'informació (canal de denúncies) es podran comunicar accions o omissions previstes en l'article 2 de l’esmentada norma:
a) Les infraccions del Dret de la Unió Europea (UE) sempre que entrin dins de l'àmbit d'aplicació dels actes de la UE enumerats en l'annex de la Directiva 2019/1937 del Parlament Europeu i del Consell, de 23 d'octubre de 2019 i que afectin els interessos financers de la UE o incideixin en el mercat interior.
b) En l'àmbit de l'ordenament jurídic espanyol, les infraccions penals o administratives greus i molt greus. En tot cas, s'entendran compreses totes aquelles infraccions penals o administratives que impliquin pèrdua econòmica per a la Hisenda Pública i per a la Seguretat Social.
3. Responsable del Sistema Intern d'Informació
El consell d'administració del CETT és l'organisme responsable de la implantació del Sistema Intern d'Informació i ha designat a un responsable del “canal de denúncies”, que desenvoluparà les seves funcions de manera independent i autònoma.
4. Principis generals del Sistema Intern d'Informació
Els principis bàsics sobre els quals es fonamenta aquesta Política són els que es detallen a continuació:
- Legalitat: Les comunicacions seran tramitades en compliment de la legislació vigent, especialment amb el que es disposa en la Llei 2/2023, de 20 de febrer, i amb la legislació aplicable en matèria de protecció de dades personals.
- Protecció de l'informant: Constitueix el principi rector d'aquesta Política, tal com posa de manifest l'existència d'un règim específic de protecció enfront de les possibles represàlies que poguessin sofrir les persones que informin sobre infraccions normatives.
- Protecció de les persones afectades per la comunicació: El Sistema intern d'informació proporcionarà a les persones afectades per la comunicació la mateixa protecció que s'hagi establert per als informants.
- Respecte a drets fonamentals: En el procés de gestió de les comunicacions es vetllarà per tots els drets fonamentals de les persones involucrades en aquest, especialment pel dret a la presumpció d'innocència, el dret a l'honor i el dret de defensa. -** Confidencialitat**: El Sistema intern d'informació garantirà la màxima confidencialitat en relació amb la identitat de l'informant, les persones esmentades en la comunicació, la informació comunicada i les actuacions que es desenvolupin a conseqüència de la tramitació de la comunicació.
- Anonimat: El Sistema intern d'informació permetrà les denúncies anònimes. S'adoptaran les mesures tècniques i organitzatives adequades per a garantir l'anonimat quan l'informant opti per aquesta modalitat de comunicació.
- Autonomia i independència: El Responsable del Sistema intern d'informació gaudirà d'autonomia i independència de qualssevol altres òrgans de l'entitat, de tal forma que gestionarà les comunicacions amb la màxima imparcialitat.
- Diligència: El Responsable del Sistema respondrà de la tramitació diligent de les comunicacions rebudes.
- Transparència: La informació sobre el Sistema intern d'informació estarà accessible en la pàgina web i en la intranet corporativa del CETT, i es transmetrà de manera clara i comprensible.
- Bona fe: El Responsable del Sistema vetllarà perquè la informació comunicada sigui honesta, íntegra i veraç, rebutjant aquelles comunicacions que manquin de tota veracitat.
5. Vies per a comunicar infraccions normatives
En la web corporativa del CETT es troba disponible un enllaç denominat “canal de denúncies” que permetrà l'accés a una plataforma especialitzada. Aquesta plataforma compta amb mesures tècniques adequades per a garantir la confidencialitat i la seguretat de la informació, així com l'anonimat quan s'opti per aquesta modalitat de comunicació.
A sol·licitud de l'informant, també podrà presentar-se mitjançant una reunió presencial dins del termini màxim de set dies. Aquesta reunió podrà celebrar-se a través de videoconferència o un altre mitjà telemàtic disponible a cada moment en funció del desenvolupament de la tecnologia.
6. Aprovació, entrada en vigor i difusió
El consell d'administració del CETT és l'òrgan competent per a l'aprovació d'aquesta Política. Aquesta serà publicada en la pàgina web corporativa del CETT. El responsable del Sistema Intern d'Informació acordarà amb el/la responsable del Servei de Gestió i Desenvolupament d'Equips del CETT, les accions formatives necessàries per a l'adequada difusió del Sistema Intern d'Informació i de la cultura de compliment i els fins de la Llei 2/2023. La present Política serà revisada i actualitzada sempre que resulti necessari practicar qualssevol modificacions.
Barcelona, 17 de juliol de 2024.
El Consell d’Administració.