Fotografia de: El CETT-UB i Espigoladors presenten #CookOnceEatTwice, una campanya contra el malbaratament alimentari | CETT
Universitat de Barcelona

El CETT-UB i Espigoladors presenten #CookOnceEatTwice, una campanya contra el malbaratament alimentari

15.10.2021
 

El CETT ha acollit aquest divendres la presentació oficial de la campanya d’abast internacional #CookOnceEatTwice, impulsada pel mateix centre universitari de Turisme, Hoteleria i Gastronomia adscrit a la Universitat de Barcelona (CETT-UB), la Fundació Espigoladors i l’organització d’origen danès 5 Media, mitjà de comunicació especialitzat a abordar temes de sostenibilitat i donar veu a projectes amb impacte social i ambiental.

La campanya, que neix per sensibilitzar la ciutadania sobre el malbaratament alimentari que es produeix a les llars i oferir idees per prevenir-lo, s’ha impulsat sota el paraigua del Dia Mundial de Conscienciació sobre les Pèrdues i el Malbaratament Alimentari, celebrat el 29 de setembre, i el Dia Mundial de l’Alimentació (16 d’octubre). Per altra banda, també forma part de la celebració, aquest mes a Barcelona, de la Setmana de l’Alimentació Sostenible, un esdeveniment que culminarà amb el 7è Fòrum Global del Pacte de Política Alimentària Urbana de Milà i la presentació de l’Estratègia Alimentària 2030, full de ruta que caldrà seguir en les polítiques alimentàries per als propers anys a la ciutat.

Fruites i verdures de consum habitual

A través de les xarxes socials de les tres organitzacions amb un format multimèdia que combina vídeos, infografies i fotografies, la campanya difon des de receptes d’aprofitament fins a consells de conservació dels aliments, prenent com a protagonistes cinc fruites i verdures de consum habitual a les llars europees i que solen patir taxes elevades de malbaratament. Així, es donen idees originals i saludables sobre com aprofitar les fulles de la pastanaga o de la coliflor, o com treure el màxim partit de l’api més enllà del clàssic brou d’hivern. Es pretén així recuperar la cultura de l’aprofitament -perduda amb el pas de les generacions- i les potencialitats culinàries que tenen diversos aliments, així com fomentar el consum de fruita i verdura, una peça clau en l’avanç cap a un sistema alimentari més sostenible.

La presentació de la campanya, que ha tingut lloc davant d'una quaratena de persones, ha constat d’una xerrada sobre la problemàtica de les pèrdues i el malbaratament alimentari, a càrrec d’Espigoladors, i una demostració de cuina amb algunes de les receptes de la campanya amb el xef Felipe Celis del CETT-UB.

Compromís del CETT amb la gastronomia sostenible

El CETT-UB és conscient de la necessitat de garantir una alimentació sostenible, accessible i responsable, i, per això, està compromès amb la conversió cap a la sostenibilitat del sector gastronòmic. En aquest sentit, la coordinadora d'estudis del Grau de Ciències Culinàries i Gastronòmiques, Vinyet Capdet, ha assegurat: “Les noves generacions de clients prefereixen empreses en les quals confiar, empreses que tinguin la seva mateixa filosofia i respecte pel medi ambient, amb actuacions sostenibles i que es relacionin amb ells en un entorn digital. Per això, el CETT forma nous perfils especialitzats i molt qualificats per gestionar els negocis de restauració cap a una economia circular i trobar solucions a aquests reptes amb l’ajuda de la innovació i les noves tecnologies”.

Categories
gastronomia sostenibilitat barcelona