Fotografia de: Maria Abellanet, a Betevé: “Tenim el repte de fer que el turisme a Barcelona sigui estratègicament potent, responsable i sostenible” | CETT
Universitat de Barcelona

Maria Abellanet, a Betevé: “Tenim el repte de fer que el turisme a Barcelona sigui estratègicament potent, responsable i sostenible”

15.07.2020
 
Maria Abellanet, a Betevé: “Tenim el repte de fer que el turisme a Barcelona sigui estratègicament potent, responsable i sostenible”

L’activitat econòmica a Barcelona s’ha vist afectada a tots els nivells i un dels més perjudicats ha estat el sector del turisme. Reset, el programa de Betevé que parla sobre la reactivació de Barcelona amb experts de diferents àmbits, ha entrevistat a la Dra. Maria Abellanet, CEO del CETT, que ha detallat les claus per a la recuperació del sector.

Durant l’entrevista, Abellanet ha apuntat que “és un estiu complicat per a tothom, per al turisme també, ja que és un sector estratègic molt important per la ciutat i ho seguirà sent. Els turistes que vénen a Barcelona són internacionals i, per tant, suposa una afectació molt gran, però estan venint i vindran”. Així mateix, ha afegit que “un 70% dels turistes vénen per oci i un 20% per negoci. Podem celebrar el compromís del Mobile World Congress per l’any vinent i els propers cinc anys: és un esdeveniment que genera una economia molt transversal i potent per a la ciutat”.

“El turisme és una activitat inherent a la persona i el desig de viatjar perdurarà”

Maria Abellanet

La CEO del CETT ha destacat a la conversa que “el turisme és una activitat inherent a la persona i el desig de viatjar perdurarà” i ha apuntat que “ara, la seguretat i la confiança són molt importants, però aquests elements són una percepció. Hem de treballar per guanyar aquesta percepció i que el turista perdi la por a moure’s”.

El model de turisme de Barcelona ha estat qüestionat i, en aquest sentit, Abellanet assegura que “s’ha de projectar la ciutat que volem, sinó altres la projectaran per nosaltres, i ho hem de fer de manera desacomplexada i alineada amb els valors de marca, de ciutat i amb els tipus de turismes que volem”. “S’han d’aconseguir, alhora, llocs de treball qualificats i comptar amb persones formades, perquè la formació crea futur”, ha afirmat.

Per acabar, ha manifestat que “en aquest moment tenim el repte de fer que Barcelona tingui un turisme estratègicament potent, responsable i sostenible, no només econòmicament sinó també socialment, per les persones que hi viuen, fomentant el progrés econòmic i social”.

Categories
Turisme COVID-19 Betevé Reset Maria Abellanet