La formació orientada al sector, un element fonamental per donar resposta als reptes actuals
Maria
Abellanet, CEO del CETT, reflexiona sobre el turisme
i la formació en una entrevista a Smart Travel
News.
Ens trobem en ple procés de desescalada i l’obertura completa d’establiments hotelers i del sector de la restauració es va apropant, així com la necessitat de recuperació de l’àmbit del turisme.
Maria Abellanet, CEO del CETT, en una entrevista a Smart Travel News, parla sobre el context actual, els canvis en l’àmbit del turisme i de la formació, així com aspectes clau que intervindran en l’adaptació a la nova normalitat, entre els que destaquen la sostenibilitat i la innovació.
En referència al moment actual i la recuperació del sector, Abellanet assegura que “a nivell global, les meves perspectives respecte el sector turístic són optimistes”. Un dels motius, explica, és que “el turisme és la indústria de la felicitat, i el desig de la gent de viure experiències amb altres persones, altres cultures, a la naturalesa o gaudint de l’art i la cultura és inherent a la persona”.
A l’entrevista, Maria Abellanet fa referència també als canvis que ha provocat la COVID-19, no només en el turisme, sinó també a l’àmbit acadèmic. Així, destaca que “en el context actual, la formació és més important que mai per fer front a un futur canviant i un sector que necessitarà tot el talent possible per reinventar-se”. En aquest sentit, afirma que “la formació orientada al sector, que integri en el seu programa les necessitats de les empreses i les destinacions turístiques, tindrà un gran valor per donar resposta als desafiaments de l'entorn actual. A més, la formació contínua dels professionals marcarà una gran diferència entre les empreses”.
“La formació és més important que mai per fer front a un futur canviant i un sector que necessitarà tot el talent possible per reinventar-se”
Maria Abellanet
D’altra banda, assenyala que “aquesta crisi pot ser una oportunitat i, a més, suposarà un abans i un després en el procés de digitalització, ja que suposarà una nova forma de conceptualitzar, comercialitzar i produir els serveis turístics, així com una nova forma de consumir-los”. En aquest sentit, afirma que “s'ha iniciat un camí de no retorn pel que fa a la digitalització i s’obriran moltes oportunitats per a aquelles empreses turístiques que sàpiguen aprofitar-ho”.
Podeu llegir
l’entrevista completa aquí.