
Innovació i disseny de serveis i negocis de gastronomia i restaurants
Innovació i disseny de serveis i negocis de gastronomia i restaurants
-
Durada3 o 4 semanes
-
Crèdits4/10
-
Data d'inici07 de Juliol
-
ModalitatPresencial
-
LlengüesCastellàAnglès
En què consisteix la formació?
La importància de l'emprenedoria culinari-restaurants per a l'economia d’un país i la seva gent és especialment notable actualment ja que el desenvolupament de la petita i mitjana empresa en el sector és una de les fonts de creació de treball i desenvolupament d’una economia oberta. L'habilitat emprenedora s'està convertint en una important competència i té un paper central en la formació empresarial. El coneixement d’experiències i casos d’èxit s’ha convertit en una necessitat crucial.
Àrees d'estudi: Emprenedoria culinari-restaurant, Gastronomia
Objectius
- Dotar l'alumne de les eines i coneixements necessaris per desenvolupar amb èxit les habilitats de disseny de productes i serveis culinari-restaurant.
- Garantir l'aplicació adequada d'un projecte innovador d'aquests productes i serveis.
- Analitzar experiències, casos i tendències al camp culinari-restaurant.
- Trobar d'on venen les idees de negoci.
- Analitzar el comportament del consumidor.
- Saber com avaluar les possibilitats d'èxit.
- Reflexionar sobre tots els aspectes que fan que un projecte sigui viable.
- Capacitar a l'alumne per al desenvolupament d'un projecte innovador en quant al disseny d'un nou producte o servei per determinat mercat.
- Afegir la mesura de l'experiència de l'usuari en el desenvolupament dels projectes.
- Aprendre a generar sistemes d’ avaluació de la innovació plantejada.
- Reconèixer i identificar l'espai competitiu culinari-restaurant, les seves característiques i formes de desenvolupament de negocis.
- Adquirir una perspectiva àmplia de la conducta del consum com a base fonamental per prendre decisions.
- Establir l'estratègia de màrqueting adequada, un dels principals factors d’ èxit de qualsevol projecte empresarial.
- Per mitjà d'un pla de negocis treballar sobre les estratègies, accions i mitjans que un projecte empresarial necessita per estar més a prop de l'èxit.
- Identificar les claus econòmiques dels diferents models d'empreses del sector culinari-restaurant.
Modalitats i estructura general
Modalitat 3 setmanes | Modalitad 4 setmanes |
+PROJECTE FINAL | |
75 hores lectives | 90 hores lectives |
07 de Juliol 2025 - 24 de Juliol 2025 | 07 de Juliol 2025 - 31 de Juliol 2025 |
Estructura general
Perspectiva, Innovació i Producte a la Industria Gastronòmica
- El Sector Culinari-Restaurants, Una Visió Global
- La Innovació al Sector Culinari-Restaurant
- Producte i Servei
- Disseny d'Espais Restaurants i Empreses Culinàries
Gestió dels Negocis Culinari-Restaurants
- El Consumidor en un Àmbit Culinari-Restaurants
- Direcció de Màrqueting
- L'Organització i la Gestió de l'Empresa
Assignatures
Perspectiva, innovació i producte de la indústria gastronòmica
El sector culinari-restaurants, una visió global
- Introducció al sector.
- Models de negoci.
- Restaurants.
- Noves fórmules (Concept Restaurant).
La innovació al sector culinari-restaurant
- Noves tendències, innovació en productes i serveis.
- Desenvolupament d’un projecte innovador.
- Avaluació de la innovació plantejada.
Producte i servei
- Disseny de productes i serveis en el negoci del restaurant.
- Detalls de la prestació de serveis. El procés de la prestació de serveis en el negoci del restaurant.
- Nivells i estàndards de qualitat.
- Gestió d'experiències.
Disseny d'espais de restaurants i empreses culinàries
- Espais per a la restauració.
- Equips i infraestructures.
- Tendències de l’ arquitectura i del disseny interior i de mobiliari.
Gestió dels negocis culinari-restaurants
Gestió dels negocis culinari-restaurantsel consumidor en un àmbit culinari-restaurant
- Identificació de les característiques del consumidor.
- Anàlisi de la conducta de consum.
- Nous hàbits de consum.
- L'experiència del client en diferents tipus de negocis del servei culinari.
- Factors interns i externs.
Direcció de màrqueting
- Brand Management.
- Estratègies d'e-Màrqueting.
- Gestió de vedes.
- Revenue Management a restaurants.
L'organització i la gestió de l'empresa
- Planificació estratègica, organització i temporalització.
- Les operacions com a clau estratègica en els negocis de serveis.
- Gestió del personal.
- Gestió dels centres d'ingrés i de cost.
Estudi de casos:
- Cerveseria Moritz
- Food Trucks
- Fine Dining Restaurants
- Ephemeral Restaurants
Metodologia i Avaluació
-
Metodología
La metodologia d'ensenyament-aprenentatge aplicada en aquest curs, consisteix en diversos elements claus que permeten aconseguir simultàniament tots els objectius esmentats. La metodologia consisteix en:
- Classes teòriques que transfereixen coneixement bàsic i específic. La participació a classe és crucial perquè els estudiants adquireixin el coneixement necessari i les habilitats contemplades en el programa.
- Estudis de cas reflecteixen els continguts com a ajuda a l'estudiant posant en pràctica els continguts teòrics.
- Activitats complementàries com visites que facin costat als estudiants a una major comprensió i implementin els continguts proporcionats pel programa.
En cas de programa de modalitat de quatre setmanes: Durant una setmana addicional opcional els estudiants hauran de desenvolupar un Projecte Final treballant en petits grups on es reforçaran les seves habilitats d'autogestió, responsabilitat, lideratge i treball en equip i s'obtindrà un coneixement pràctic a través d'un estudi metòdic i profund del tema triat. Durant aquest procés els estudiants seran guiats per tutors i hauran de presentar i defensar el projecte en l'últim dia del curs.
-
Avaluació
L'avaluació del programa es durà a terme revisant el treball i la participació dels estudiants durant el programa. Els participants són avaluats de manera constant durant les classes magistrals a través dels casos pràctics a desenvolupar i defensar. L'assistència a classe i a les activitats professionals és obligatòria.
En cas de programa de modalitat de 3 setmanes:
L'avaluació contínua representa un 60% (síntesi de lectures, estudis de casos, observacions i tallers pràctics), mentre que l'avaluació de l'examen final un 40% de la nota general del programa.
MODALITAT 3 SETMANES % Avaluació contínua 60% Examen Final 40% En cas de programa de modalitat de 4 setmanes:
L'avaluació contínua representarà un 40% (síntesi de lectures, estudis de casos, observacions i tallers pràctics), l'avaluació de l'examen final un 20% i la qualificació per a la Presentació del Projecte final un 40% de la nota general del programa.
MODALITAT 4 SETMANES % Avaluació contínua 40% Examen Final 20% Projecte Final 40%
Perfil d'accés recomanat
- Estudiants universitaris o joves professionals
- Competència lingüística: nivell de castellà - intermedi (B1-B2)
Informació econòmica i modalitat
Modalitat 3 setmanes | Modalitat 4 setmanes | ||
MATRÍCULA (NO INCLOU ALLOTJAMENT) | 2.319 € | MATRÍCULA (NO INCLOU ALLOTJAMENT) | 2.953 € |
MATRÍCULA + ALLOTJAMENT PENSIÓ COMPLETA | 3.596 € | MATRÍCULA + ALLOTJAMENT PENSIÓ COMPLETA | 4.595 € |
- Descompte per reserva anticipada del 10% per als pagaments fets abans del 15 de maig.
Modalitat 3 setmanes | Modalitat 4 setmanes |
06 de Juliol 2025 - 25 de Juliol 2025 | 06 de Juliol 2025 - 01 de Agost 2025 |
Pensió completa inclosa 7 dies a la setmana | Pensió completa inclosa 7 dies a la setmana |
Allotjament
- Residència universitària: Àgora BCN International University Residence Hall
- Ubicació: A 7 min des del CETT i l'estació de metro















































































































