Fotografia de: "Abans aquesta visió no la tenia, un hotel és molt més complex del que em pensava." | CETT

17.09.2024

L’FP Dual és una modalitat d’estudis on l’alumnat que realitza aquesta modalitat compagina els estudis amb les pràctiques en els centres de treball durant tot el curs. Al CETT-UB s’ha fet la primera promoció aquest curs, el 23-24, amb quatre alumnes del Tècnic Superior en Gestió d’Allotjaments Turístics, fent 4 h presencials al centre educatiu i 4 h al centre de treball.

L’alumnat que fa DUAL té el Projecte Final de Curs convalidat (297 h) així no perden classes teòriques encara que facin menys hores al CETT. La diferència entre aquesta modalitat i altres programes de formació professional? Els i les  alumnes que no fan DUAL han de fer 383 hores de pràctiques i, a més, les 297 h de Projecte de Final de Curs. Els alumnes que fan DUAL realitzen prop de 1000 h de pràctiques remunerades.

Aquest programa, que afavoreix la incorporació al món laboral com a personal qualificat vers a alumnes que no han fet tantes hores, ajuda a més a millorar el CV professional de l’alumnat cursant per l’experiència adquirida. “L’alumnat que cursa amb FP Dual obtenen un reconeixement de l'activitat desenvolupada a l'empresa, accedeixen als recursos, instal·lacions i tecnologia de les empreses, posen en pràctica els coneixements adquirits a les classes.” ha explicat Sylvia Puigdemasa, coordinadora de cicles superiors de turisme al CETT.

Ainhoa Bermerjo, Alumni de Tècnic Superior en Gestió d’Allotjaments Turístics en modalitat DUAL, ha realitzat les pràctiques de formació DUAL a la recepció de Hotel H10 Marina Barcelona i ara és NOM_CÀRREC, dins del departament d’Esdeveniments de la mateixa.

Quina ha estat la teva experiència en la formació pràctica en Hotel H10 Marina Barcelona com a part de l'FP Dual?

Ainhoa: Ha estat una experiència professional única, estic molt contenta d'haver fer la meva formació en DUAL. Un dels aspectes que mes he disfrutat i que he trobat més significatiu són les hores que podem estar fent practiques, pasar de les 383 a les quasi 950 hores que he fet aquest any, és notable i s’agraeix.

Quins aprenentatges o habilitats has adquirit durant la teva estada en Hotel H10 Marina Barcelona? Hi ha alguna experiència en particular que t’agradaria destacar?

Ainhoa: Moltíssims, per exemple, el tracte amb el client, treball en equip, els idiomes (el que més he utilitzat ha sigut l'anglès, però també he hagut d'utilitzar el francès).Com a experiència destacaria que he après com s’estructura un hotel per dins, quins departaments el formen i com funcionen. Abans aquesta visió no la tenia, un hotel és molt més complex del que em pensava.

Com has viscut la integració en l'entorn laboral? Com t’han rebut i quina ha estat la teva relació amb els professionals del sector?

Ainhoa: Des del primer moment, em van rebre amb els braços oberts, he tingut molt bons Companys i companyes en tots els departaments que he estat, tractant-me des del minut 1 com una companya més i formant-me en les meves tasques diàries. Estic molt agraïda.

Quins consells donaries a altres estudiants que considerin la possibilitat de participar en un programa d'FP Dual?

Ainhoa: Que no s'ho pensin, en el moment que la Sylvia ens va explicar a classe que començaríem a fer DUAL em vaig apuntar sense dubtar-ho. Jo pensava acabar el 2n TSGALT (Tècnic Superior en Gestió d’Allotjaments Turístics) i posar-me a treballar i ara tinc molt clar que em queda molt per aprendre, m'he matriculat per fer el Grau de Direcció Hotelera perquè em complementarà el que estic aprenent a la feina. Tornaria a fer DUAL sense cap dubte.