La transformació del turisme a través de la gestió intel·ligent
La COVID-19 ha tingut repercussions en tota la
societat i el turisme ha estat un dels sectors més afectats, que ara necessita
transformar-se. La gestió intel·ligent del turisme serà un element clau per
repensar el futur del sector i les empreses que l’integren.
En aquest sentit, compartir i analitzar experiències i solucions és fonamental per crear sinèrgies i conèixer bones pràctiques en l’àmbit de l'smart tourism. Un concepte que el CETT entén com la integració de turistes, residents, empreses i destinacions en sistemes de gestió eficients a través de la tecnologia, la innovació i el coneixement amb la finalitat d’aconseguir un turisme més sostenible, accessible i de qualitat.
Amb aquest objectiu, el III CETT Smart Tourism Congress Barcelona tractarà durant la Jornada Professional qüestions com la gestió de les empreses i destinacions davant els impactes generats per la COVID-19 o els casos d’èxit de ciutats referents en la gestió intel·ligent del turisme.
Referents del turisme intel·ligent
La primera taula de la Jornada Professional té l’objectiu d’aprofundir i analitzar casos d’èxit i bones pràctiques en la implementació i el desenvolupament d’iniciatives de gestió per fer front als reptes de l’smart tourism.
Representants de ciutats com Hèlsinki (Finlàndia) o Ljubljana (Eslovènia), referents en termes de gestió intel·ligent del turisme, compartiran iniciatives i projectes que han desenvolupat en els darrers anys relacionats amb les dimensions en què es basa l’smart tourism: accessibilitat, sostenibilitat, digitalització i cultura i creativitat.
Seguretat i confiança, factors clau per a la reactivació del turisme
A través de la perspectiva de la comunicació, el màrqueting, la mobilitat, la seguretat, la confiança o la salut, la sessió té la voluntat de trobar resposta, a través de la mirada smart, a com gestionar l’impacte de la COVID-19 en el turisme, l’hoteleria i la gastronomia. D’aquesta manera es pretén abordar quin és el millor camí per retornar la confiança als consumidors i afavorir, així, el ressorgiment dels negocis turístics. Cal fer-ho, doncs, amb l’aposta d’estratègies innovadores, la reinvenció i reformulació de processos o la utilització de tecnologies que contribueixin a la recuperació d’empreses i destinacions turístiques.
Aplicacions digitals per al sector travel, connectivitat del 5G, recuperació de la demanda, gamificació d’experiències, gestió dels ingressos, inversions o nova mobilitat són algunes de les qüestions que formularan els experts i que el sector haurà de considerar a curt, mig i llarg termini.
La sessió comptarà amb ponents com Manel Casals, Director General del Gremi d’Hotels de Barcelona; el Dr. Jordi Serra, Investigador de l’Institut Recerca Biodiversitat (UB); Pablo Soto, Innovation Manager de Vodafone; Francesc Vila, Gerent de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona, i el Dr. Joan Miquel Capell, Cap de Gabinet de Prevenció i Seguretat de la Diputació de Barcelona, que compartiran experiències i visions sobre el futur del turisme.
El III CETT Smart Tourism Congress Barcelona reunirà els pròxims dies 11 i 12 de novembre experts vinculats al turisme intel·ligent per abordar des d’una perspectiva multidisciplinària les experiències i solucions clau per fer front als reptes de l’smart tourism. El congrés és una mostra de l’aposta del CETT per la generació i transmissió de coneixement expert amb l’objectiu d’aportar valor al sector i reflecteix l’estreta relació que manté el CETT amb el món empresarial, que permet integrar a la formació que imparteix les necessitats de les empreses del sector turístic.