Fotografia de: La Dra. Maria Abellanet i Meya i el Dr. José Antonio Pérez-Aranda, participen de forma activa a INTO 2016 | CETT
Universitat de Barcelona

La Dra. Maria Abellanet i Meya i el Dr. José Antonio Pérez-Aranda, participen de forma activa a INTO 2016

05.12.2016
 
La Dra. Maria Abellanet i Meya i el Dr. José Antonio Pérez-Aranda, participen de forma activa a INTO 2016

En la XI edició de l’INTO, representants de les Administracions Públiques, empresaris, investigadors, professors, estudiants i professionals de diverses àrees, entre d’altres, es van reunir a Palma de Mallorca, els dies 24 i 25 de novembre, per parlar i analitzar el concepte de turisme experiencial com a eina per a la desestacionalització.

La Dra. Maria Abellanet i Meya, CEO del Grup CETT, ha format part del comitè científic, a la vegada que ha tingut un paper destacat com a moderadora de la II càpsula, titulada “Com crear experiències turístiques sostenibles i responsables”.

Dins d’aquesta sessió, el Dr. José Antonio Pérez-Aranda, director de l’Escola Universitària del Campus CETT-UB, hi ha participat també parlant sobre l’experiència del consumidor turístic i valoració de la Responsabilitat Social Empresarial (RSE) per la demanda hotelera, la Dr. Barbara Neuhofer de Salzburg University of Applied Sciences, Austria explicant “L’economia de l'experiència al segle XXI: Cocrear experiències dels clients a través de la tecnologia digital”, i la Dr. Natalia Tur de la Universitat de les Illes Balears amb la ponència “Venent records: el procés de cocreació en el turisme experiencial”. L’objectiu principal era presentar i analitzar, des d'una perspectiva acadèmica, diferents models per a la creació d'experiències turístiques amb un denominador comú: la co-participació del turista i la sostenibilitat.

Durant els dos dies, es va analitzar l’impacte de l’estacionalitat, a partir de reflexions estratègiques sobre la necessitat de dissenyar experiències turístiques. També es van estudiar diferents models per crear i introduir productes i experiències de turisme sostenible i responsable, i també quins tipus de polítiques es poden dissenyar per reduir l’estacionalitat. El programa complet es pot consultar en aquest enllaç.

L'objectiu principal del Seminari INTO és fomentar la transferència de coneixement i impulsar la innovació en tota la cadena de valor de la industria turística a fi de millorar la competitivitat de les Illes Balears.


Durant les 10 edicions passades, i des d’aquell primer INTO de l’any 2004 s'han analitzat diverses temàtiques relacionades amb productes turístics com el cultural, el nàutic o el de salut; instruments de màrqueting com el branding o social media. Així mateix, es va debatre sobre noves apostes per a afrontar la sostenibilitat del sector amb temes com el canvi climàtic. D’altre banda, es van tractar qüestions relacionades amb l’evolució de les tecnologies implantades en l’industria turística per tal d’analitzar el comportament del turista i utilitzar aquestes noves tecnologies per crear i/o transformar destinacions turístiques de forma sostenible.
Categories
INTO 2016 innovació turística Maria Abellanet i Meya José Antonio Pérez-Aranda productes turístics màrqueting innovació turisme