La Dra. Maria Abellanet i Meya i el Dr. José Antonio Pérez-Aranda, participen de forma activa a INTO 2016
En la XI edició de l’INTO, representants de les Administracions Públiques, empresaris, investigadors, professors, estudiants i professionals de diverses àrees, entre d’altres, es van reunir a Palma de Mallorca, els dies 24 i 25 de novembre, per parlar i analitzar el concepte de turisme experiencial com a eina per a la desestacionalització.
La Dra. Maria Abellanet i Meya, CEO del Grup CETT, ha format part del comitè científic, a la vegada que ha tingut un paper destacat com a moderadora de la II càpsula, titulada “Com crear experiències turístiques sostenibles i responsables”.
Dins d’aquesta sessió, el Dr. José Antonio Pérez-Aranda, director de l’Escola Universitària del Campus CETT-UB, hi ha participat també parlant sobre l’experiència del consumidor turístic i valoració de la Responsabilitat Social Empresarial (RSE) per la demanda hotelera, la Dr. Barbara Neuhofer de Salzburg University of Applied Sciences, Austria explicant “L’economia de l'experiència al segle XXI: Cocrear experiències dels clients a través de la tecnologia digital”, i la Dr. Natalia Tur de la Universitat de les Illes Balears amb la ponència “Venent records: el procés de cocreació en el turisme experiencial”. L’objectiu principal era presentar i analitzar, des d'una perspectiva acadèmica, diferents models per a la creació d'experiències turístiques amb un denominador comú: la co-participació del turista i la sostenibilitat.
Durant els dos dies, es va analitzar l’impacte de l’estacionalitat, a partir de reflexions estratègiques sobre la necessitat de dissenyar experiències turístiques. També es van estudiar diferents models per crear i introduir productes i experiències de turisme sostenible i responsable, i també quins tipus de polítiques es poden dissenyar per reduir l’estacionalitat. El programa complet es pot consultar en aquest enllaç.
L'objectiu principal del Seminari INTO és fomentar la transferència de coneixement i impulsar la innovació en tota la cadena de valor de la industria turística a fi de millorar la competitivitat de les Illes Balears.