Les Doctores Mireille Spalacci i Montserrat Iglesias participen a la II Jornada d’Entonació i Parla

El divendres 16 de desembre la Dra. Mireille Spalacci i la Dra. Montserrat
Iglesias van participar en la II Jornada
d'Entonació i Parla amb dues comunicacions. La jornada que es va celebrar a la
Facultat d’educació de la UB va ser organitzada pel Grup de Recerca de la Universitat
de Barcelona al qual pertany el CETT.
Les dues comunicacions van ser:
Dra. Mireille Spalacci: La médiatisation orale en distanciel.
La Dra Mireille
Spalacci va presentar un projecte didàctic de materials creats per a ensenyar pronunciació i desenvolupar
l'oralitat dels aprenents de francès de nivell principiant al marge de les
classes presencials. Durant els cursos 2012-2013 i 2013-2014, va dissenyar un
seguit d'activitats de comprensió i producció orals aprofitant les funcionalitats
d'una plataforma Moodle. Durant el curs 2014-2015, es va adaptar el format
d'aquestes activitats a l'aula virtual del CETT i es va fer una prova pilot amb
els alumnes de francès de Grau i turisme. Desprès d'haver analitzat els
resultats dels estudiants i el seu grau de satisfacció, actualment, s'està
centrant en modificar aquestes « tasques orals » i en trobar un format més
adient a les necessitats dels alumnes i dels professors per a poder
integrar-les dins les activitats d'avaluació continua del Campus Virtual del
CETT.
Dra. Montserrat Iglesias: Lengua, turismo y áreas de intersección
Als
sectors del turisme, la hoteleria i la gastronomia les necessitats
comunicatives professionals en llengües estrangeres segueixen partint de grans
carències a data d'avui. Més concretament, el desenvolupament de la competència
oral en anglès com a llengua franca a una destinació turística de primer ordre
com és la nostra és un aspecte clau en la formació que reben els estudiants de
l'EUHT CETT-UB, ja que aquests alumnes es preparen per a dur a terme funcions
d'alta gestió a organitzacions o establiments que implicaran un bon domini de
l'anglès a nivell avançat. Aquest és un context excepcional per al plantejament
de línies de recerca paral.leles en diferents àrees relacionades: l'avaluació
de les habilitats orals, l'anàlisi del discurs, la terminologia, i el turisme
idiomàtic, entre altres.