Barcelona és la destinació líder en reputació online per als turistes xinesos

La capital catalana
concentra el 50% de les opinions online de turistes xinesos que visiten
Espanya, seguida per Madrid i Sevilla, amb un 20% i 9%, respectivament, mentre
que la resta de comentaris es distribueix entre més de 70 destinacions de
conjunt del estat.
Aquestes són
algunes de les de principals conclusions de la quarta edició anual del
"Monitor de Mercats Online - Xina 2016", realitzat en el marc d'una
col·laboració empresa-universitat entre la consultora Vivential Value, líder en
sistemes d'intel·ligència de reputació de destinacions, i l'Escola Universitària
del Campus CETT-UB, pioner estatal en els estudis de màrqueting digital
turístic.
En aquesta nova
onada d'estudi, s'han analitzat més de 34.000 opinions de turistes xinesos que
compartides en portals online líders del seu mercat, posant un especial èmfasi
en l'anàlisi en dos àmbits de la seva experiència en les destinacions de tot
Espanya: satisfacció respecte a els atractius turístics i als allotjaments.
Des del punt de
vista de destinacions turístiques i els seus atractius, la ciutat de Barcelona
se situa de manera destacada com la ciutat amb més opinions i comentaris
compartits pels visitants xinesos, acumulant el 50% de les reviews sobre
atractius i recursos turístics del conjunt del estat.
La segueixen Madrid, amb un 20% i Sevilla, amb un 9% del total d'opinions, sent interessant constatar com el turista xinès ja està valorant atractius turístics de més de 70 destinacions de tot Espanya, el que demostra una creixent capil·laritat en els seus desplaçaments per tot el territori.
Al costat de la
constatació d'un important creixement en volums d'opinions, en aquesta edició
destaquen com els 5 atractius turístics amb millor reputació en línia per als
turistes xinesos: Sagrada Família (Barcelona), Plaça Espanya (Sevilla), la Casa
Batlló (Barcelona), Alhambra (Granada) i Catedral de Santa Maria de la Seu
(Sevilla).
Des del punt de
vista dels allotjaments, els turistes xinesos mantenen un nivell també creixent
en l'Índex de Reputació Online® "Iron".
En el cas de les
destinacions que més pernoctacions acumulen, Barcelona, Madrid, Sevilla i
Granada, juntament amb l'anàlisi de la satisfacció i reputació dels seus
allotjaments, s'ha analitzat amb detall quin és el perfil del turista xinès que
ha pernoctat en aquestes ciutats.Així, podem caracteritzar
al viatger xinès a Espanya com un turista que viatja per oci (94% del total) i
en parella (33%); d'entre els 25 i 35 anys (45%); que viatja coincidint amb els
seus dos grans períodes de vacances, febrer i octubre (28%) i que pernocta
menys de 3 nits en destí (60%), majoritàriament en hotels (41%). Aquesta
anàlisi de perfil, també matisa algun dels tòpics sobre aquest turista, com els
relatius al poder el seu adquisitiu i despesa (59% s'allotja en hostals, B
& B i apartaments) o els que apel·len a la "imprescindible" atenció
en idioma xinès ( pràcticament no esmentat en les pròpies crítiques d'aquests
clients).
En aquesta línia, Enric López, director del Màster de Direcció d'Empreses Turístiques, especialitat Màrqueting Digital Turístic del Campus CETT-UB i codirector de l'estudi, afirma que "hem constatat que el turista xinès és molt similar a la resta de nacionalitats que visiten el nostre país , buscant integrar-se en la cultura pròpia de les nostres destinacions i organitzacions turístiques".
Aquests monitors
segmentats per mercats emissors, són un dels mòduls del sistema
d'intel·ligència de reputació que ja s'estan implementant nombroses
destinacions costat de Vivential Value, i que, com indica el seu director
Rafael González "s'engloben dins de les actuals estratègies d'innovació en
intel·ligència turística d'aquells gestors i territoris que aposten pel
coneixement com a palanca de competitivitat en el context de les smart destination
".
Accedeix a l'estudi, aquí.