Fotografia de: Tech Tourism Cluster: una connexió de l'alumnat amb el món emprenedor | CETT
Universitat de Barcelona

Tech Tourism Cluster: una connexió de l'alumnat amb el món emprenedor

22.05.2024
 

El Tech Tourism Cluster juntament amb el CETT-UB, ha organitzat una trobada amb l'objectiu de connectar amb el talent emprenedor del futur.


Mitjançant una jornada organitzada conjuntament, es van descobrir de primera mà quins són els reptes principals de la universitat vers al talent i com s'innova des de dintre, descobrint els projectes de futur i generant una dinàmica de debat i connexió directa amb l'alumnat. A la sessió hi van participar un total de 22 alumnes, dels quals 21 eren del Grau de Negoci Digital i Turisme i un del Grau de Turisme.

La sessió es va iniciar amb la presentació del CETT-UB a les empreses assistents per tal de poder compartir quines vies de col·laboració ofereix el centre en l'àmbit de la innovació i el foment de la inserció laboral dels mateixos alumnes, així com els projectes que s'estan posant en marxa per a impulsar aquestes sinergies.

Els objectius principals de la jornada van ser:

  • Conèixer l'existència i les característiques dels diferents programes de Digitalització Turística del CETT.
  • Conèixer l'existència de les diferents línies de col·laboració entre la universitat, la comunitat d'alumnes i Alumni CETT i les empreses.
  • Generar interlocució i interacció directa entre els alumnes dels programes de digitalització turística del CETT i les empreses.
  • Facilitar un entorn en el qual alumnes i empreses puguin interactuar de manera guiada en pro d'un objectiu comú i que d'aquesta manera apropin postures entre les expectatives dels futurs professionals i les necessitats de talent de les companyies participants.

El talent digital: una eina fonamental

El talent digital juga un paper fonamental en el sector turístic a causa de la creixent digitalització de la indústria i les expectatives canviants dels viatgers. El talent digital millora l'experiència del client, contribueix a l'optimització dels processos interns, comprèn la capacitat d'utilitzar eficaçment les xarxes socials, el màrqueting de continguts, l'optimització de motors de cerca (SEO), la publicitat en línia i altres estratègies digitals.

El talent digital al sector turístic també implica l'adaptació a les tendències tecnològiques així com la gestió de la reputació i opinions en línia d'una manera més ràpida i eficaç.