Fotografia de: El Dr. Oriol Anguera-Torrell, guanyador del IX Premi AECIT al millor article d'investigació en turisme | CETT
Universitat de Barcelona

El Dr. Oriol Anguera-Torrell, guanyador del IX Premi AECIT al millor article d'investigació en turisme

19.12.2024
 

El Premi reconeix el millor article d’investigació en turisme publicat en revistes científiques durant l’any 2023, enguany, el del Dr. Oriol Anguera-Torrell, director del Grup de Recerca d’Allotjaments Turístics i Restauració del CETT-UB. 

Foto retrat del Dr. Oriol Anguera

El professor, investigador i director del Grup de Recerca d’Allotjaments Turístics i Restauració CETT Barcelona School of Tourism, Hospitality and Gastronomy, el Dr. Oriol Anguera-Torrell, ha estat premiat pel seu article Who benefits more from trade shows: Independent, franchised or chain-owned/managed hotels?, realitzat amb Juan Luis Nicolau per lAssociació d’Experts Científics en Turisme (AECIT). 

Who benefits more from trade shows: Independent, franchised or chain-owned/managed hotels? 

L’article explora com els tipus d’explotació hotelera poden desenvolupar un paper fonamental en la relació esdeveniment-rendiment hoteler. Basant-se en la teoria de la visió basada en els recursos, el model de valor de la cadena i la teoria dels grups estratègics, planteja la hipòtesi que els hotels independents i franquiciats obtenen millors resultats que els hotels propietat de cadenes o gestionats per aquestes quan se celebren esdeveniments. 

Així, l’aplicació empírica sobre més de 950.000 observacions entre 2014 i 2019 mostra que, si bé els hotels propietat de cadenes/gestionats generalment superen als hotels independents i franquiciats, la situació s’inverteix en presència d’esdeveniments. Aquest resultat amplia la teoria de la visió basada en els recursos i el model de la cadena de valor en incloure el paradigma curt/llarg termini i corporatiu/propietat en la indústria hotelera.  

IX Premi AECIT 

El jurat, en la seva valoració, ha valorat tant l’interès com la qualitat, contribució, rellevància i originalitat dels estudis presentats. De l’article guanyador, destaca la maduresa metodològica, l’impacte directe i tangible en la millora de les polítiques turístiques i pràctiques empresarials, així com l’impacte social de la investigació per l’aplicabilitat dels resultats pel seu fort potencial transformador de polítiques públiques i eficiència empresarial.  

L’entrega del premi es realitzarà en FITUR 2025. Així doncs, el treball es presentarà durant les jornades AECIT, celebrades en el marc de l’esdeveniment.  

 Consulta l’article.  

Categories
Premi AECIT