Fotografia de: Grau Negoci Digital i Innovació en Turisme a Barcelona | CETT
Universitat de Barcelona

“Cerquem persones que vulguin desenvolupar les competències clau per transformar el sector turístic”

05.09.2022
 
“Cerquem persones que vulguin desenvolupar les competències clau per transformar el sector turístic”

Joan Ramon Blaya té 43 anys, va néixer a Barcelona i és enginyer de telecomunicacions i executive MBA per la URL. He desenvolupat la seva carrera professional a cavall entre la universitat i l’empresa, majoritàriament en càrrecs de gestió. Actualment, és el director de programes de digitalització i innovació del CETT. Li agraden els esports en general i especialment tot el que té a veure amb el món del motor. Practica pàdel, va al gimnàs i li encanta tocar la guitarra. En aquesta entrevista, Blaya analitza el Grau de Negoci Digital i Innovació en Turisme, que s'estrena al CETT-UB aquest curs.


Turisme i innovació

Quins coneixements aportarà a l’alumnat que comença aquest curs el Grau de Negoci Digital i Innovació en Turisme del CETT-UB?

L’alumnat del nou grau adquirirà una visió empresarial i tecnològica del sector turístic i aprofundiran en la gestió intel·ligent d’empreses i destinacions turístiques en entorns digitals.

Quin és el perfil de l’estudiant a qui es dirigeix el grau?

Aquest grau va dirigit a l’estudiant que té interès en la gestió de negocis i amb curiositat per entendre com la tecnologia pot esdevenir palanca de generació de nous models de negoci i que veu en el sector turístic una bona oportunitat on desenvolupar-se professionalment. Busquem persones que vulguin desenvolupar les competències clau per transformar el sector turístic.

Per què és important el negoci digital i la innovació en un sector com el turístic, que després de la pandèmia està a nivells d’activitat ben alts?

Ja fa uns quants anys que al sector turístic es parla de digitalització, però ha estat arran de la pandèmia que els empresaris del sector han entès la importància de digitalitzar els seus negocis i ara es troben amb el següent problema. Necessiten de perfils híbrids, professionals que entenguin alhora el sector turístic i com les noves tecnologies poden transformar els models de negoci. Justament el perfil de sortida del nou grau.

Estudiar al CETT-UB

Com seran les classes d’aquest grau?

Oblidem-nos de les classes magistrals. En aquest grau plantegem que l’alumnat sigui el centre de l’aprenentatge, el protagonista del que passa a l’aula. Per això hem dissenyat un programa on conviuen l’aprenentatge per projectes, els role-plays, el learning by doing, el treball en equip, l’estudi de casos i el desenvolupament de reptes reals d’empreses del sector turístic. Busquem classes dinàmiques on el professor té un rol d’acompanyament i mentoratge de l’alumne.

S’hi faran pràctiques?

I tant! Són part fonamental d’aquest grau. Al segon semestre de primer ja es podran fer pràctiques extra-curriculars. A segon, tercer i quart les pràctiques seran curriculars i obligatòries. Comptem amb un extens nombre d’empreses del sector travel-tech en les quals l’alumnat podrà fer les seves pràctiques i complementar així la seva formació a l’aula.

Quin rol juga l’emprenedoria en el grau?

L’emprenedoria juga un paper clau en el grau. L’alumnat podrà crear la seva empresa en el marc de diferents assignatures de tercer i quart, assumint la responsabilitat del seu creixement professional i directiu. A tal efecte, comptarà amb l’ajuda personalitzada de l’equip docent i de professionals del sector que actuaran com a mentors del projecte empresarial.

De què treballarà l’alumnat un cop acabi els estudis?

L’alumnat podrà treballar com a director de projectes al sector turístic, en especial projectes de digitalització o transformació digital de negocis (e-commerce, marketing digital, smart cicites...), com a gestor de la innovació en empreses del sector, com a consultor o assessor per al desenvolupament d’infraestructures, productes i serveis en destinacions intel·ligents o com a dissenyador de nous models de negoci turístic entre d’altres.