El CETT, partner estratègic de la hackató Miro in Cube sobre projectes innovadors que destaquin la resiliència del turisme
L’Hotel Alimara Barcelona, del CETT, acull del 25 al 28 de juny la IV edició d’aquest concurs d’innovació
La pandèmia ha accelerat la transformació del turisme cap a un context més digitalitzat en el qual la innovació és una peça clau per a la reactivació. El concurs d’innovació turística Miro In Cube, que compta amb el CETT, centre universitari de referència de turisme, hoteleria i gastronomia, com a partner estratègic, aposta en la seva IV edició per la temàtica de la resiliència del sector turístic.
Enguany, Miro In Cube se centra en les propostes per a la recuperació del sector turístic després de l’impacte de la COVID-19, que ha obligat als professionals del turisme a reinventar-se, a innovar i a qüestionar els seus models. Les claus per a la reactivació del turisme o les solucions per a la pràctica d’un turisme més resilient per una destinació són algunes de les qüestions sobre les quals girarà la hackató que, a Barcelona, acollirà l’Hotel Alimara Barcelona.
El concurs tindrà lloc del 25 al 28 de juny de manera simultània a Perpinyà, Barcelona i Palma. Els participants col·laboraran en equip durant 56 hores per desenvolupar una oferta de producte o de serveis amb l’objectiu d’afavorir la creació de projectes sostenibles innovadors que responguin a problemàtiques reals i concretes.
A la roda de premsa de presentació de la iniciativa, que ha tingut lloc a l’Hotel Alimara Barcelona, la Dra. Maria Abellanet i Meya, CEO del CETT, ha destacat que “acollir la celebració de la hackató és una gran oportunitat per contribuir a l’impuls i recuperació del sector en un moment clau i és un exemple del compromís del CETT amb la innovació, la digitalització i l’emprenedoria per estimular el talent que el sector necessita per a la seva progressiva transformació en benefici d’un turisme més competitiu i sostenible”.
Cada ciutat proposarà als seus candidats una selecció de tres reptes adaptats a cada territori i els candidats hauran de construir els seus projectes abordant qüestions com el turisme virtual, la sostenibilitat econòmica, mediambiental o sociocultural del turisme. El projecte guanyador es donarà a conèixer el 28 de juny a la final internacional que tindrà lloc en el marc del 4YFN – MWC Barcelona.
El CETT, com a centre universitari de turisme, hoteleria i gastronomia, aposta per la formació com a palanca per a la transformació del sector i, conscient de la necessitat de talent digital en turisme, actualitza els programes consolidats i en crea de nous, com el Grau de Negoci Digital i Innovació en Turisme, pioner en aquest àmbit.
A més de la implicació del CETT i l’Hotel Alimara Barcelona, la Generalitat de Catalunya, a través dels departaments d’Empresa i Coneixement i de Polítiques Digitals i Administració Pública, coorganitza aquest concurs juntament amb la Universitat de Perpinyà i la Fundació Balear d'Innovació i Tecnologia. L’acció té també com a partner el Mobile World Capital Barcelona, que aporta els premis als tres millors projectes presentats a Barcelona, i compta amb el suport del centre tecnològic Eurecat