La Memòria 2019-2020 del CETT posa el focus en la gestió de la COVID-19 i en el 50è aniversari del centre
El CETT publica la Memòria 2019-2020, en la qual es recull l’activitat que s’ha desenvolupat al llarg d’aquest any acadèmic, així com els principals resultats de la tasca que s’ha portat a terme en l’àmbit de la formació i la recerca aplicada.
Posa, enguany, el focus en el 50è aniversari de la creació del CETT, per part de Gaspar España. Una fita que ha marcat l’agenda del centre a través dels múltiples actes i esdeveniments especials que s’han celebrat per a commemorar aquesta data. Coincidint amb la celebració, el 2019 es va presentar, a més, la nova marca i identitat visual del CETT que, amb una imatge més moderna i digital, reflecteix la capacitat de transformació constant per la qual sempre s’ha apostat.
La gestió de la COVID-19 i les diferents mesures que el centre ha portat a terme per fer front a la pandèmia, són també unes de les principals qüestions que es recullen en l’informe. A més dels protocols engegats per garantir la salut de professionals i alumnat, el CETT ha procurat ajudar la societat durant l’emergència sanitària viscuda posant a la seva disposició els seus recursos. L’agilitat i la implicació de tot l’equip ha permès continuar amb la tasca professional i amb els compromisos del centre, adaptant-se en cada moment a una realitat canviant. D’altra banda, i com a experts en turisme i gastronomia, el CETT ha participat activament en trobades i fòrums del sector, contribuint-hi amb el seu criteri i aportant-hi els seus coneixements.
Tots aquests aspectes, juntament amb les dades de formació, d’investigació i de gestió empresarial, poden ser consultades en la memòria que està a l’abast de tota la societat. Segons destaca Maria Abellanet i Meya, CEO del CETT, “la memòria respon a la voluntat del CETT de ser transparents i de donar a conèixer el nostre projecte a la societat. Aquesta és una eina feta amb professionalitat i rigor que mostra, no només allò que som, sinó també la nostra aposta de futur: allò que volem ser”.
La responsabilitat social, a l’ADN del CETT
El compromís del CETT amb el seu entorn i la integració de la sostenibilitat en la mateixa gestió i cultura són també molt presents en la memòria. A més de les iniciatives que tenen com a objectiu reduir l’impacte ambiental, el centre promou la responsabilitat del sector a través de la formació dels futurs professionals i de la seva participació en projectes internacionals.
Precisament, des de l’any 2000, CETT Fundació, entitat privada inherent al CETT, vetlla per fomentar la professionalització i la formació de qualitat al sector i fomenta ajuts i beques per a iniciatives innovadores i que aporten valor a la societat.
En aquesta línia, Maria Abellanet, reitera el compromís del CETT amb la sostenibilitat i afirma que “no hi ha dubte que l’única manera de garantir el futur i la competitivitat del sector és integrant el coneixement i la recerca aplicada com a motor de canvi i fonament per la competitivitat i sostenibilitat del sector”.
Sota la voluntat de millora continua i de generar canvis favorables en l’entorn, la memòria anual també recull els reptes de futur i els projectes previstos de cara als pròxims cursos. Entre aquestes iniciatives, el centre desplegarà nous programes amb titulació oficials com ara el Grau de Negoci Digital i Innovació en Turisme, el Màster Oficial de Gastronomia Sostenible i el Màster Oficial de Gestió Turística LGTBI, aquest últim, pioner al món.
El CETT també es proposa crear nous vincles i generar sinergies entre el món acadèmic i l’àmbit professional, així com crear una plataforma pròpia, CETT Media, que aglutinarà tots els continguts i informacions d’interès que es generen des del centre.