Fotografia de: Maria Abellanet, a La Vanguardia: “Cal pensar com el turisme pot superar els reptes i trobar oportunitats” | CETT
Universitat de Barcelona

Maria Abellanet, a La Vanguardia: “Cal pensar com el turisme pot superar els reptes i trobar oportunitats”

28.08.2020
 
Maria Abellanet, a La Vanguardia: “Cal pensar com el turisme pot superar els reptes i trobar oportunitats”

El turisme ha estat protagonista aquest estiu. Tot i haver-hi dubtes i incògnites, s’ha obert la porta a noves oportunitats i reptes. Així ho afirma la Dra. Maria Abellanet, CEO del CETT, en un article d’opinió publicat a La Vanguardia, en el qual reflexiona sobre les oportunitats per al turisme a la Barcelona post-COVID-19.

Abellanet fa referència a algunes xifres del sector i incideix en què “hem d’actuar per recuperar-nos i sortir reforçats”. El nombre de turistes que ha visitat la ciutat comtal ha baixat aquesta temporada, i, segons la CEO del CETT, “és un moment clau per repensar el turisme a Barcelona, on continua pendent trobar l’equilibri entre residents i turistes. Barcelona ha de treballar per mantenir el seu teixit social i la seva identitat cultural i, per això, el sector privat i públic han de treballar més alineats encara. Només aquesta estreta col·laboració farà possible preservar el turisme, la ciutat i el progrés social”.

A l’article, Maria Abellanet assenyala que “Barcelona ha de repensar què vol explicar de la ciutat i transformar la seva proposta de valor per als turistes i per als residents, i per això és indispensable apostar per la investigació”.

“Estem davant una gran oportunitat per donar un nou enfocament al turisme que volem i integrar realment valors com ara la sostenibilitat, el coneixement o la digitalització”

Maria Abellanet

Per últim, Abellanet apunta que “estem davant una gran oportunitat per donar un nou enfocament al turisme que volem i integrar realment valors com ara la sostenibilitat, el coneixement o la digitalització, en nom d’una convivència i una cohesió indispensables per recuperar responsablement el turisme a mitjà i llarg termini.”