Ajudant els qui salven vides
La crisi sanitària que vivim ha posat en valor la tasca de molts professionals que, en aquests moments, dediquen tots els seus esforços a fer que la situació millori. Hi ha activitats que estan ara més presents en el nostre dia a dia, com és el cas del personal sanitari, però també n’hi ha d’altres que donen servei a aquells que es troben a primera línia i fan que tots els engranatges que hi ha al darrere funcionin. És el cas de les empreses que fan arribar els àpats a col·lectius que es troben als hospitals, espais medicalitzats i hotels salut.
Álvaro Arrieta Valle, professor i director del Màster Oficial de Direcció Hotelera i de Restauració del CETT, entrevista per a El Comején a Lucas Vidaller Hediard, mobilisation manager del grup Compass. Vidaller, que gestiona les operacions dels àpats del centre de fires IFEMA de Madrid, així com d’altres instal·lacions adaptades per donar resposta a la crisi sanitària, també a Barcelona, indica que “la nostra feina comença a les cuines i acaba quan deixem les safates de menjar davant de les habitacions de cada pacient”.
Es fa palesa, doncs, la complexitat d’aquesta tasca. Lucas Vidaller afirma que “estem produint entorn de mil àpats diaris en el quals comptem amb múltiples combinacions. En total, som unes 150 persones per assegurar que l’operació sigui cada dia un èxit”.
Afegeix, a més, que “el primer que vam fer va ser preguntar al nostre personal i tots els que estem treballant ho estem fent de manera voluntària”. Un fet que, sens dubte, mostra l’esforç i la perseverança que molts sectors diferents dediquen a aquesta crisi sanitària. “Som conscients del que tot això representa i que totes aquestes persones han de menjar”, indica Vidaller. “Prefereixo estar mobilitzant al meu equip i contriobuir per tal que tots ens en sortim el més aviat possible a quedar-me a casa teletreballant”.
------------------
Podeu llegir l’entrevista completa aquí.
Imatge: Freepik.es