El CETT participa en la creació del "Pla de la Gastronomia", emmarcat en el projecte Catalunya Regió Europea de la Gastronomia 2016
La designació de Catalunya com a Regió Europea de la Gastronomia 2016 ha servit per posar en marxa el denominat Pla de la Gastronomia, un simposi intermitent que, a través de diverses sessions de treball, ha analitzat transversalment la gastronomia catalana i ha permès planificar el full de ruta a seguir en els propers anys.
El CETT ha participat de forma activa en diferents sessions al llarg d’aquest simposi. La Dra. Maria Abellanet i Meya va ser la relatora de la sessió titulada “Gastronomia i formació”, que va tenir lloc el 27 de setembre a l’Hotel Alimara. Emma Pla, coordinadora del Màster en Innovació de la Gestió Turística del Patrimoni Culinari i Gastronòmic de l’EU CETT-UB va participar en la sessió “Gastronomia i Turisme” celebrada l’11 d’octubre al Palau Robert. I el 19 d’octubre Nan Ferreres, directora de l’Escola Tècnica Professional de l’ETP CETT, va participar a la sessió titulada “Gastronomia, identitat i patrimoni” a Prodeca.
Dilluns 24, en el marc del Fòrum Gastròmic es van presentar els resultats totes les sessions que han conformat el Pla. Aquí, podeu veure les referents a les sessions on el CETT hi ha participat de manera activa:
Gastronomia i Formació
• És necessària una nova aproximació integral a la formació superior en gastronomia (en el marc de l’EEES).
• S’haurien de definir els continguts de la formació superior en gastronomia conjuntament.
• S’ha de reforçar el coneixement gastronòmic en el conjunt de la societat.
• Cal aprofitar les potencialitats de la recerca i investigació en gastronomia.
• Definir espais de trobada i nous mecanismes de coordinació per la transferència del coneixement.
Gastronomia i Turisme
• S’ha de donar resposta al ‘gap’ existent entre expectatives i experiència gastronòmica dels turistes que ens visiten.
• Per millorar l’experiència gastronòmica dels turistes seria necessari millorar el seu posicionament intern.
• S’hauria d’articular un relat i una marca potent i única que ajudi a comunicar la gastronomia catalana als turistes.
• Seria necessari potenciar l’oferta de productes gastronòmics i la seva comercialització.
Gastronomia, Identitat i Patrimoni
• Cal establir uns criteris per identificar quins elements són susceptibles de convertir-se en patrimoni alimentari.
• Quins són els objectius de posar en valor el patrimoni alimentari?
• Són necessàries accions de valorització del patrimoni alimentari per fer sostenibles les activitats i la diversitat.
• S’han de marcar unes estratègies per fer front a les diferents amenaces a les quals s'enfronta el patrimoni alimentari/gastronòmic.
Els impulsors de Catalunya Regió Europea de la Gastronomia fan una valoració molt positiva de les diferents sessions de treball que s'han organitzat a l’entorn del Pla de la Gastronomia en els darrers mesos. Tant és així, que no es descarta que les trobades tinguin continuïtat a partir de l’any vinent.
Consulta els resultats de totes les sessions, aquí.