CETT i ChicTravelling aposten per la millora de la competitivitat turística
- Les dues institucions comparteixen la visió de contribuir a la millora de la competitivitat del sector turístic.
- La col·laboració pretén crear projectes per generar coneixement expert sobre el mercat turístic i el seu funcionament.
- El conveni universitat-empresa impulsarà la realització de projectes de recerca en l’àmbit turístic i en el comportament del consumidor.
El Campus internacional de formació i transferència de coneixement CETT (adscrit a la Universitat de Barcelona) ha acollit la signatura del conveni per contribuir a la millora de la competitivitat del sector turístic amb la generació de coneixment expert sobre el mercat i el seu funcionament. millorar la competitivitat del sector turístic. L’acte ha comptat amb l’assistència de la consellera delegada del Grup CETT, Maria Abellanet, i el Fundador i CEO ChicTravelling, Rafael Mastroianni.
INTERCANVI DE CONEIXEMENT
L’objectiu del conveni és configurar un marc de col·laboració per a la realització de projectes científics aplicats i accions per a la difusió i el coneixement dels resultats obtinguts, contribuint a la millora de la competitivitat turística i al desenvolupament econòmic, social i ambiental d’aquest sector.
Les dues parts signants col·laboraran en la realització de projectes de recerca en l’àmbit del turisme i el coneixement del comportament del consumidor. D’altra banda es realitzaran jornades, seminaris, trobades amb les empreses del sector per a la generació de debat, reflexió i divulgació del coneixement i bones pràctiques identificades.
L’elaboració d’articles i la seva presentació a congressos i revistes especialitzades, és una altra de les accions previstes per a la difusió del resultats obtinguts, a través de canals off i online.
RSE EN EL SECTOR HOTELER
Com a projecte inicial d’aquesta col·laboració, es realitzarà una recerca conjunta sobre la “Valoració de la RSE en el sector hoteler des de la perspectiva de la demanda”. Aquest projecte està recolzat per a l’Ajuntament de Barcelona i Turisme de Barcelona. El principal objectiu d’aquesta investigació consisteix en concretar el grau de coneixement i valoració de la RSE (Responsabilitat Social Empresarial) dels turistes, així com identificar els comportaments associats al desenvolupament i a la implantació de la RSE al sector hoteler.
Les conclusions del projecte pretenen identificar el grau de coneixement de la RSC per part dels clients d'establiments hotelers i conèixer la importància que aquests atorguen al desenvolupament de la RSC i als seus diferents àmbits i dimensions de desenvolupament.
El projecte permetrà relacionar la importància atorgada a l'RSC pels clients d'empreses hoteleres amb el seu comportament i hàbits de compra i tenir un coneixement precís de les pautes de comportament online dels consumidors d’establiments hotelers amb accions de RSE i sostenibilitat implantades i comunicades.
A partir d’aquest estudi es construiran les bases sobre les quals crear un observatori permanent sobre l'evolució del grau de valoració i desenvolupament de la RSC al mercat hoteler de Barcelona.