Fotografia de: Creixen a Internet les opinions de turistes xinesos respecte les destinacions peninsulars | CETT
Universitat de Barcelona

Creixen a Internet les opinions de turistes xinesos respecte les destinacions peninsulars

08.07.2015
 
Creixen a Internet les opinions de turistes xinesos respecte les destinacions peninsulars

Estudi Reputació Online de Destinacions


"Creixen a Internet les opinions de turistes xinesos respecte als destins peninsulars"

Per tercer any consecutiu es constata un creixement sostingut en el volum d'opinions en línia emeses per turistes xinesos que fa a les principals ciutats espanyoles, el que permet a les destinacions millorar en intel·ligència turística de mercats emergents.

Barcelona, 08/07/2015 - @ViventialValue / @CETT_UB

Aquestes són algunes de les de principals conclusions de la tercera edició anual del "Monitor de Mercats Online - Xina 2015", realitzat en el marc d'una col·laboració empresa-universitat entre la consultora Vivential Value i l'escola universitària CETT-UB.

En aquesta ocasió s'han analitzat més de 24.000 opinions de turistes xinesos compartides en portals online líders del seu mercat, i relatives tant als allotjaments com als principals atractius turístics de ciutats com Barcelona, Madrid o Sevilla.

Des del punt de vista d'atractius turístics, el top 10 en termes de reputació online serien: Sagrada Família, la Casa Batlló i Camp Nou a Barcelona; Museu del Prado i Santiago Bernabéu a Madrid; Plaça d'Espanya i Catedral de Santa Maria a Sevilla; Aqüeducte de Segòvia; i l'Alhambra a Granada.

Tots ells arriben a una valoració de més de 9 punts sobre 10, destacant la Sagrada Família, Park Güell o Casa Batlló com els atractius turístics més populars del conjunt de l'Estat en volum de comentaris de turistes xinesos, cadascun d'ells amb més de 600 opinions i valoracions en línia.

Des del punt de vista dels allotjaments, els turistes xinesos es mostren una mica menys satisfets que altres mercats emissors, aconseguint les seves valoracions un Índex de Reputació Online® "Iron" de 8,10 sobre 10.

Part d'aquesta menor valoració s'explica gràcies a l'anàlisi qualitatiu més segmentat realitzat en el projecte, en el qual s'han identificat que els que viatgen en Família o els turistes provinents de Hong Kong, són dos dels segments menys satisfets i amb més marge de millora en la seva experiència en els nostres allotjaments.

Per conèixer millor les necessitats del turista xinès, s'ha realitzat una detallada anàlisi semàntic, amb més de 20.000 arguments i micro-mencions relatives a les diferents dimensions de l'experiència de l'hoste xinès, identificant que el Confort i les Instal·lacions són les que acumulen fins un 47% del total de comentaris negatius, tot i que en molts casos, són queixes freqüents i comuns a turistes d'altres nacionalitats.

Com apunta Rafael González de Vivential Value i codirector de l'estudi, "amb un creixent rebuig del turista xinès pel que fa als viatges organitzats, no hem de sucumbir davant la moda de tematitzar les destinacions, hotels i atractius turístics per complaure'ls a curt termini ia qualsevol preu" .

Finalment, en aquesta edició 2015 del Monitor de turistes xinesos, s'ha realitzat una visualització massiva d'hotels i opinions sobre el mapa de les ciutats analitzades, que permet identificar amb precisió la distribució del turista xinès al territori.

Amb aquestes tècniques de geoposicionament de bigdata, s'ha observat que un 51% del total d'allotjaments analitzats ja tenen opinions de turistes xinesos en portals d'Internet, el que obliga a reflexionar sobre les estratègies a seguir en captació i satisfacció d'aquests turistes.

En aquesta línia, Enric López de CETT-UB i també codirector de l'estudi, conclou que "els gestors turístics han d'aprofitar la gran quantitat d'opinions en línia, per definitivament incorporar aquest mercat emissor en les seves estratègies d'innovació en intel·ligència turística".

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Infografia:

Fotografia de: Creixen a Internet les opinions de turistes xinesos respecte les destinacions peninsulars | CETT

Veure la infografia completa: Monitor de Mercados Online - Turistas Chinos 2015 from Vivential Value

  

Nota tècnica:

Font: "Monitor Mercats Online - Edició Xina 2015" de Vivential Value / CETT-UB. Mostra: 8.077 opinions en línia de turistes xinesos respecte a la seva estada en més de 3.650 hotels urbans peninsulars i 16.578 opinions respecte a 1.300 atractius turístics de tot l'Estat, localitzats en portals líders com Ctrip o Qyer. Juny de 2015, Barcelona.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sobre:

VIVENTIAL VALUE

Empresa consultora pionera en Intel·ligència de Mercats Turístics en l'entorn online, amb clients que acumulen més de 55 milions de turistes a l'any, i responsables del desenvolupament de metodologies i indicadors de referència sectorial com el "ÍNDEX DE REPUTACIÓ ONLINE - Iron" (aplicat des 2008 en hotels, restaurants, atraccions, destins, etc.), o els MONITORS DE MERCATS EN LÍNIA (implementat en els mercats de Rússia, Brasil, Europa, etc.).

Categories
Iron e-Tourism Vivential Value CETT estudi turistes Xina internet