Elisabet Ferrer, del CETT, al setmanari L'Econòmic de El Punt Avui
El setmanari L’Econòmic de El Punt Avui dedica un reportatge a l’actual creixement exponencial de la inversió hotelera a Barcelona. La professora del màster de direcció hotelera i gerent del CETT, Elisabet Ferrer, explica les necessitats del mercat hoteler en el context actual i també cap a on camina el sector.
Tot i la crisi econòmica, el fet que Barcelona concentri una gran part del turisme internacional a l’Estat, encadena la creació de nous projectes hotelers i la renovació dels ja existents. Elisabet Ferrer descriu com en el mapa actual es dibuixa un mercat a l’alça; en la dècada actual han vingut un 33% més de turistes. Apunta que “la conseqüència és que la ciutat s’ha convertit en un mercat d’oferta.” De fet, el setmanari L’Econòmic explica que s’han creat 19.000 noves places hoteleres, suposant un 40% més de capacitat. A això se li suma la varietat d’oferta que tenen els visitants a part dels propis hotels; els apartaments urbans i els allotjaments de particulars ofertats per Internet.
Per a mantenir el bon nivell d’ocupació el sector ha hagut de proposar bones ofertes i, a més, buscadors com Booking o Expedia han pressionat els hotelers a ajustar preus i fer front a la competència. Elisabet Ferrer pronostica que algunes cadenes miren d’especialitzar-se i de reduir la quota d’intermediació per sortir de la guerra dels preus, però no els resulta fàcil. La gerent del CETT també apunta com la situació de la planta hotelera de Barcelona no es pot comparar amb la d’altres parts de l’Estat. El problema de “l’envelliment” de les places hoteleres aquí no es dona bàsicament perquè amb l’actual marca Barcelona els directors d’hotel no poden descuidar la inversió i el bon manteniment de les seves instal·lacions.
L'article complet publicat a L'Econòmic pot consultar-se aquí.