Nou estudi sobre Reputació Online d'Hotels i Destinacions
“Les opinions dels turistes xinesos s'extén per Internet”
Si bé la xifra absoluta de turistes xinesoss que visita el nostre país encara és discreta, més d'un 40% dels alotjaments de Barcelona i Madrid, ja té alguna opinió a Internet de viatjers provinents d'aquest mercat emissor.
Barcelona, 27/10/2014 - @ViventialValue / @CETT_UB
Aquesta és una de les principals conclusions de la segona edició del “Monitor de Mercados Online - China 2014”, realitzat en el marc d'una col·laboració empresa-universitat entre la consultora Vivential Value i el Grup de Recerca d'Hoteleria del Centre Universitari Internacional CETT-UB.
En aquest Monitor s'han tornat a analitzar les noves opinions de turistes xinesos compartides en portals online capdavanters en el seu mercat, que fan referència a més de 2.800 allotjaments de destinacions urbanes peninsulars.
Aquest anàlisi ha posat èmfasi en el "estudio de la Reputación Online" tant des de la perspectiva numèrica como des d'un punt de vista semàntic, gràcies a la participació d'analistes natius. Entre els seus principals resultats destaquen els següents:
- L'Índex de Reputació Online® "Iron", per al conjunt de les opinions analitzades de turistes xinesos se situa en el 7,99 sobre 10, en la línia de l'any anterior però encara per sota d'altres nacionalitats de mercats emergents, com els brasilers o russos.
- El Personal segueix sent l'aspecte més valorat pels turistes xinesos respecte a la seva experiència hotelera, mentre que el Confort torna a ser el més esmentat en els comentaris negatius.
- Les Parelles són el col·lectiu majoritari opinant en línia i el que millor valoració global atorguen als hotels de les destinacions analitzats, en contrast amb la més discreta valoració dels turistes que viatjaven Sols.
-Es Confirma el fenomen de Reputació Online molt distribuïda, ja que les opinions localitzades de turistes xinesos fan referència a més del 40% dels allotjaments de destinacions com Barcelona i Madrid.
Aquesta alta distribució de les opinions, s'explica en bona part per la també molt alta taxa d'ús de xarxes socials per part del turista xinès, el que segons els responsables de l'estudi "fa imprescindible que empreses i destins es dotin de sistemes d'intel·ligència de mercat adequats, que els permeti conèixer amb detall la satisfacció i reputació entre els clients d'aquest mercat clau ".
- Enric López, director Master "eTourism".
Infografia:
http://www.slideshare.net/ViventialValue/monitor-mercados-online-turistas-chinos-2014
Nota Tècnica:
Font: “Monitor Mercados Online- Edición China 2014” de Vivential Value / CETT_UB. Muestra: 4.584 opiniones online de turistas chinos de 2.875 hoteles urbanos de la Península.
Octubre de 2014, Barcelona.
VIVENTIAL VALUE
Empresa consultora pionera en Inteligencia de Mercats Turístics en l'entorn online, amb clientes que acumulan més de 55 mil·lions de turistes a l'any, i responsables del desenvolupament de metodologies i indicadors de referència sectorial com el “ÍNDICE DE REPUTACIÓN ONLINE – iRON” aplicado desde 2008 en hoteles, restaurantes, atracciones o destinos.