LA GESTIÓ INTEL·LIGENT DEL TURISME
Més enllà d'una perspectiva merament tecnològica, s'entén la gestió del turisme des de la necessitat de trobar l'equilibri i relació entre la generació de dades i la generació de coneixement per a la presa de decisions. Això implica organitzacions i destinacions que estiguin compromeses amb la seva ciutadania, que siguin capaces de gestionar els fluxos turístics i els recursos del territori de manera sostenible, que integrin i facin accessibles al visitant la cultura local, que ofereixin una experiència turística amb valor afegit i que l'activitat turística repercuteixi positivament en l'economia local i la qualitat de vida dels residents.
Temes d’interès:
- Objectius per al Desenvolupament Sostenible
- Governança i eficiència en turisme
- Sostenibilitat, responsabilitat social i ètica en turisme
- Instruments de regulació i autoregulació de fluxos turístics
- Revalorització de la identitat i la cultura a través de recursos gastronòmics
- Turisme experiencial
- Creació d'espais sensorials
- Captació de nous mercats
- Generació de coneixement per a la presa de decisions
- Pandèmia del COVID19: impactes, respostes, etc
- Estudi de casos: bones pràctiques i models d'èxit