LA DIGITALITZACIÓ EN EMPRESES I DESTINACIONS TURÍSTIQUES
L'imparable i exponencial avanç tecnològic en tots els àmbits de la societat, genera incerteses i oportunitats també en el sector turístic. La volatilitat i fugacitat són algunes de les característiques del sector del nostre present que han d'analitzar-se en clau de futur. Aquest context canviant, protagonitzat per nocions com a disrupció, obliga a repensar contínuament els models de negoci i la comprensió de la relació de les empreses i destins amb clients i visitants.
La nova connectivitat 5G porta millores en relació amb la digitalització de tota mena d'organitzacions del sector turístic, transformant-lo d'una manera disruptiva i impulsant l'adopció de tecnologies més del que hem experimentat en les últimes dècades. Això serà possible gràcies a les innovacions tecnològiques que aporta el 5G, principalment: major velocitat de càrrega i descàrrega de dades, major capacitat de connexió entre dispositius (IoT), menor latència (temps entre sol·licitud i resposta). Aquest nou escenari permetrà, entre altres coses, potenciar el videomarketing, la realitat augmentada i virtual, la intel·ligència artificial, i també començar a configurar el "turisme immersiu", on el propi usuari és protagonista de l'experiència turística, amplificant la seva participació i millorant la seva interacció amb el producte, servei o destinació turística.
Temes d’interès:
- Irrupció del 5G com a palanca de canvi del sector turístic
- "Internet de les coses" vinculat al fenomen turístic
- Intel·ligència artificial
- Big data i open data
- Gestió intel·ligent de la informació
- Digitalització en restauració i la gastronomia
- Tendències de la comunicació i xarxes socials
- Combinació entre diferents tecnologies
- Avantatges i inconvenients en l'aplicació de les TIC
- Economia col·laborativa
- Wearables