MÀSTERS >

Drets i Deures

 

Drets i deures dels estudiants en pràctiques

Drets

a) Ser tutelat, durant el període d’execució de la pràctica, per un membre de Career Services, i per un professional de l’empresa o institució, per a la realització del projecte formatiu.

b) Ser avaluat, i fer les proves i totes les activitats obligatòries corresponents.

c) Obtenir un informe de l’empresa o institució on ha fet les pràctiques, amb menció expressa de l’activitat desenvolupada, la durada i, si escau, del seu rendiment.

d) Percebre, en els casos que així s’estableixi, l’aportació econòmica prevista per l’empresa o institució, en concepte de borsa o ajuda a l’estudi, i ser satisfeta en la manera que oportunament determinin ambdues parts.

e) A la propietat intel·lectual i industrial en els termes establerts per la legislació reguladora de la matèria.

f) Rebre informació de la Normativa de seguretat i prevenció de riscos laborals per part de l’empresa o institució.

g) Complir l’activitat acadèmica, formativa i el règim de permisos següent, després de comunicar-ho per endavant a l’empresa o institució col·laboradora, d’acord amb l’article 10.2.j dels deures de l’estudiant:

1. Per exàmens, ja siguin finals o parcials.

2. Per tutories: l’estudiant té permís a les hores indispensables per a la tutoria.

3. El temps necessari per dur a terme activitats acadèmiques obligatòries i de representació i participació universitària.

4. Per visita mèdica: l’estudiant té permís a les hores indispensables per assistir a la visita mèdica.

5. Per malaltia: entre un 10 % i un 15 % de la durada total d’hores de les pràctiques programades en el projecte formatiu. En aquest cas, l’estudiant pot ampliar el període o l’horari de les pràctiques pel nombre d’hores de la malaltia, després d’una justificació del part mèdic.

6. Per altres supòsits degudament justificats i consensuats entre l’empresa o institució i l’EUHT CETT-UB

h) Disposar dels recursos necessaris perquè els estudiants amb discapacitat puguin accedir a la tutela, informació, avaluació i al desenvolupament de les pràctiques en igualtat de condicions.

i) Conciliar, en el cas dels estudiants amb discapacitat, la realització de les pràctiques amb les activitats i situacions personals derivades o connectades amb la situació de discapacitat.

j) Gaudir de la cobertura d’una assegurança d’accident durant el període de realització de les pràctiques, d’acord amb la pòlissa escolar obligatòria.

k) A la protecció de les dades de caràcter personals derivades de la realització de les pràctiques a l’empresa o institució.

l) Rebre la documentació relativa a les seves pràctiques.

Deures

a) Complir la normativa vigent relativa a pràctiques de l’EUHT CETT-UB

b) Conèixer i complir el pla de treball previst seguint les indicacions del tutor a l’empresa o institució, sota la supervisió del tutor del Centre.

c) Mantenir contacte amb el tutor acadèmic durant tota la durada prevista de l’activitat i informar-lo de qualsevol incidència que pugui sorgir en el seu desenvolupament.

d) Incorporar-se en la data acordada a l’empresa o institució, complir l’horari previst i respectar-ne les normes de funcionament, seguretat i prevenció de riscos laborals.

e) Desenvolupar el projecte formatiu i complir amb diligència les activitats acordades amb l’empresa o institució, d’acord amb el projecte formatiu.

f) Elaborar i lliurar al tutor acadèmic la memòria final de pràctiques i qualsevol altre document propi del centre, si escau.

g) Participar en les trucades o reunions de seguiment de pràctiques que s’organitzin des de Career Services al llarg del període de pràctiques.

h Guardar confidencialitat sobre la informació interna de l’empresa o institució i no explotar les dades obtingudes en la pràctica sense l’autorització expressa de l’entitat col·laboradora i de l’EUHT CETT-UB.

i) Mostrar, en tot moment, una actitud respectuosa cap a la política de l’empresa o institució, salvaguardant el bon nom de l’EUHT CETT-UB.

j) L’estudiant ha d’informar amb antelació l’empresa o la institució sobre l’assistència a qualsevol activitat derivada del seu règim de permisos.

 

Drets i deures dels tutors de l’empresa o institució

Drets

a) Que les pràctiques de l’estudiant no interfereixin en el desenvolupament normal de les tasques i funcions de l’empresa o institució.

b) Obtenir la informació i el suport necessaris del tutor acadèmic per al compliment dels objectius propis de la seva funció.

c) Resoldre el conveni de pràctiques i el programa formatiu conforme als motius previstos en aquesta Normativa i en la legislació vigent.

d) El tutor té dret a ser reconegut i acreditat per la EUHT CETT-UB per la seva tasca de tutoria, si així ho sol·licita.

e) Ser informat sobre la Normativa de pràctiques del Centre, i també del projecte formatiu i de les condicions sota les quals es desenvolupa.

f) Rebre tota la informació i documentació referent a l’activitat desenvolupada per l’estudiant.

 

 

Deures

a) Acollir l’estudiant, organitzar i facilitar l’activitat per desenvolupar d’acord amb allò establert en el projecte formatiu.

b) Tutelar i supervisar les activitats de l’estudiant, orientar i controlar el desenvolupament de la pràctica, amb una relació basada en el respecte mutu i el compromís per l’aprenentatge.

c) Informar l’estudiant sobre l’organització i el funcionament de l’empresa o institució, i de la normativa que sigui d’interès, especialment la relativa a la seguretat i als riscos laborals aplicable a les pràctiques.

d) Coordinar amb el tutor acadèmic el desenvolupament de les activitats establertes en el programa.

e) Emetre un informe de seguiment referent a l’estudiant que faci esment de l’activitat de pràctiques desenvolupada, la duració i, si escau, del rendiment. L’esmentat informe es sol·licitarà al voltant de la meitat del període de pràctiques pactat amb l’estudiant.

f) Emetre l’informe final sobre la pràctica duta a terme per l’estudiant a l’empresa o institució.

g) Proporcionar la formació complementària que necessiti l’estudiant per a la realització de les pràctiques.

h) Proporcionar a l’estudiant els mitjans materials indispensables per al desenvolupament de la pràctica.

i) Facilitar i estimular l’aportació de propostes d’innovació, millora i emprenedoria per part de l’estudiant.

j) Facilitar al tutor acadèmic l’accés a l’empresa o institució per al compliment de les obligacions pròpies de la seva funció.

k) Guardar confidencialitat en relació amb qualsevol informació de l’estudiant que conegui com a conseqüència de l’activitat com a tutor.

l) Ajudar, en tot cas, l’estudiant en pràctiques mentre durin i a resoldre les qüestions de caràcter professional que l’estudiant pugui necessitar per acomplir les activitats.

m) Lliurar el conveni de pràctiques complimentat abans de la incorporació de l’estudiant, o en el seu defecte, dintre de la setmana següent a l’inici de les pràctiques.

n) Complir les condicions contingudes en el Conveni de cooperació educativa regulador de les pràctiques, incloses les modificacions del projecte formatiu que puguin ser necessàries per al desenvolupament normal de la pràctica, i també la comunicació i resolució de possibles incidències que puguin sorgir en el seu desenvolupament, i sobre el règim de permisos de l’estudiant.

o) Respectar el règim de permisos de l’estudiant, tot facilitant l’assistència a les proves d’avaluació i altres activitats obligatòries de les assignatures en què estigui matriculat.

p) Complir, en el seu cas, amb el pagament de la quantitat convinguda en concepte de borsa o ajut a l’estudi, i l’acompliment de les obligacions pertinents envers la Seguretat Social.

 

Drets i deures dels tutors acadèmics

Drets

b) A ser informat de la Normativa que regula les pràctiques a les empreses, del projecte formatiu i de les condicions sota les quals es desenvolupa l’estada de l’estudiant per tutelar.

c) Tenir accés a l’empresa o institució col·laboradora, per al compliment dels objectius de la seva funció.

d) Obtenir informació que sigui interessant per a l’empresa o institució després d’un acord de les parts implicades.

 

 

Deures

a) Vetllar pel compliment del desenvolupament i del projecte formatiu, i garantir la compatibilitat de l’horari de realització de les pràctiques amb les obligacions acadèmiques, formatives i de representació i participació de l’estudiant.

b) Fer un seguiment efectiu de les pràctiques, coordinadament amb el tutor de l’empresa o institució, i valorar les pràctiques a través de l’informe final que elabori.

c) Autoritzar les modificacions que hi pugui haver per al desenvolupament normal de les pràctiques sense que alteri substancialment el programa formatiu i sempre amb l’acord previ de l’empresa o institució.

d) Portar a terme el procés avaluador de les pràctiques dels estudiants.

e) Guardar el secret professional en relació amb qualsevol informació que conegui com a conseqüència de la seva activitat com a tutor.

f) Supervisar, i si escau sol·licitar, l’adequada disposició dels recursos de suport necessaris per assegurar que els estudiants amb discapacitat facin les seves pràctiques en condicions d’igualtat d’oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal.

g) Complir les condicions contingudes en el Conveni de cooperació educativa regulador de les pràctiques externes, incloses les modificacions del projecte formatiu que puguin ser necessàries per al desenvolupament normal de la pràctica, i també la comunicació i resolució de possibles incidències que puguin sorgir en el desenvolupament, i sobre el règim de permisos de l’estudiant.

h) Coordinar i col·laborar amb el tutor de l’empresa o institució en el desenvolupament de les activitats establertes en el projecte formatiu.

i Facilitar al tutor de l’empresa o institució la informació necessària per al compliment de les tasques pròpies de la seva funció.

j) Portar a terme la tutoria, controlar les condicions de desenvolupament i seguiment de les pràctiques.