Miriam Roig, Revenue Manager a HotelsDot: "Els estudis de turisme m’han proporcionat una base sòlida per a la meva carrera de Revenue Manager”
La Miriam Roig té 25 anys i viu a Torredembarra. Va estudiar el Grau de Turisme i posteriorment es va voler especialitzar fent un Màster Oficial en Direcció Hotelera i de Restauració, la qual cosa li va permetre fer un salt en la seva carrera. Actualment és Revenue Manager a HotelsDot,un Revenue Management System.
Estudiar el Grau en Turisme i un Màster Oficial de Direcció Hotelera i Restauració
Ens agradaria que et presentessis una mica i ens expliquessis com i per què vas decidir estudiar el Grau en Turisme
Em dic Miriam Roig, tinc 25 anys i visc a Torredembarra. Des de sempre vaig tenir una forta passió per viatjar, gràcies a les experiències familiars en viatges i a la meva curiositat innata per aprendre sobre el món que m'envolta. Va ser al Saló de l'Ensenyament on em vaig trobar amb el Grau en Turisme del CETT i, he d'admetre, que va ser la que més em va cridar l'atenció perquè s‘adaptava als meus interessos i motivacions. En parlar amb els professors/es i estudiants, vaig poder apreciar la passió que compartien per la indústria del turisme. Em va impressionar la diversitat d'oportunitats que oferia aquest grau: des d'experiències internacionals, projectes locals, pràctiques en empreses del sector (amb molt de prestigi) i un professorat molt qualificat i coneixedor del sector.
Al finalitzar el grau de turisme, vas estudiar el Màster Oficial en Direcció Hotelera i Restauració, que et va fer seguir en el CETT i ampliar la teva formació?
A l'acabar el Grau de Turisme, vaig prendre la decisió fer el Màster en Direcció Hotelera i de Restauració al CETT. Durant el Grau en Turisme, el meu interès per la gestió hotelera, la restauració i sobretot el Revenue Management, va augmentar considerablement, i em vaig adonar que aquesta especialització era essencial per avançar en la meva futura carrera professional. A més, part de l'equip docent que ja coneixia m'ho havien recomanat I havien destacat l'experiència pràctica que s'oferia. Sabia que la majoria dels professors/es eren professionals del sector, el que significava que tindria accés a coneixements i experiències directes de la indústria.
Com va ser la teva “Experiència CETT” i que és el que més destacaries de la universitat?
El meu pas pel CETT va ser increïble i enriquidor en molts sentits. Vaig tenir la sort d'aprendre de professors/es experts en els seus camps enfocats en la formació pràctica, la qual cosa feia que les classes fossin interessants i aplicables al món laboral real. A més, l'oportunitat de participar en programes d'intercanvi Erasmus tant a Europa com fora d'Europa, tot i que la meva experiència a Bruixes va coincidir amb la pandèmia de Covid-19, l'oportunitat d'estudiar en un entorn internacional va ser una experiència inoblidable. D'altra banda, el Career Service ofereix un ampli ventall de pràctiques. Vaig tenir l'oportunitat de realitzar-ne en diferents departaments i el millor és que moltes d'aquestes pràctiques es van convertir en oportunitats laborals una vegada finalitzades. A més s'ofereix orientació professional fins i tot després de graduar-me.
Treballar en un software de gestió d'ingressos en hotels
Actualment, treballes a HotelsDots, una de les primeres empreses especialitzades en Revenue Management, en què consisteix la teva feina?
La meva feina consisteix en optimitzar els ingressos d'hotels, apartaments i altres tipus d'allotjament mitjançant la comercialització i distribució eficient. Implementem estratègies basades en revenue management, les quals involucren l'anàlisi de dades històriques d'ocupació i tarifes mitjançant eines d'anàlisi avançades, el pronòstic de la demanda futura amb models estadístics i el seguiment de la competència amb el nostre propi RMS (Revenue Management System) que integra les dades esmentades anteriorment. A més de gestionar els canals de distribució (Channel Management), també estem compromesos en l'ús de coneixements avançats en marketing digital per incrementar la venda directa. Aquesta estratègia implica la gestió del Channel Manager, el qual connecta les tarifes i la disponibilitat d'habitacions de manera efectiva. Aquest Channel Manager s'integra amb el Property Management System (PMS) i RMS, assegurant que les tarifes i la disponibilitat s'actualitzen automàticament a tots els canals de venda en temps real. És important destacar que fem formacions per mantenir-nos al dia amb les últimes tecnologies i eines, ja que el mercat evoluciona ràpidament. Això ens permet adaptar les nostres estratègies de manera àgil i eficaç per aconseguir la màxima rendibilitat per als nostres clients en el sector de l'allotjament turístic.
Com et va ajudar la teva formació a especialitzar-te en l’àmbit de reveneu management?
Els estudis de turisme m'han proporcionat una base sòlida per a la meva carrera de Revenue Manager. La formació al centre em va donar una comprensió profunda de la indústria turística en general. A més, el màster de Direcció Hotelera i Restauració, em va donar coneixements detallats sobre com funcionen internament els hotels i restaurants, cosa que és essencial al departament de Revenue Management. També em van dotar d'habilitats a l'atenció al client, la gestió estratègica, la gestió de personal en un entorn hoteler i ampli coneixement de les eines tecnològiques que són factors claus en la gestió d'ingressos. Les assignatures de Revenue Management em van proporcionar una base teòrica i pràctica en aquesta disciplina, cosa que m'ha preparat per a les responsabilitats específiques d'un Revenue Manager. Va ser gràcies a aquestes assignatures que vaig decantar-me per fer les pràctiques a Hotelsdot i vaig descobrir que em volia dedicar a aquest sector.
Com et veus d’aquí a cinc anys?
En cinc anys, em veig com una professional competent i experimentada en el camp de la comercialització y distribució de allotjaments turístics i revenue management treballant en col·laboració amb equips multidisciplinaris per implementar estratègies que obtinguin bons resultats. També espero seguir aprenent i evolucionant amb les noves tendències i tecnologies emergents en la indústria turística compartint el meu coneixement i experiència amb altres professionals. La meva visió és créixer com a professional, contribuir significativament a l'èxit dels clients, influint en l'evolució i millora de la indústria del turisme i l'allotjament.