Katharina Wickel, " Estudiar en una universitat tan internacional, amb companys de diferents països i continents, em va permetre créixer i adaptar-me a diverses cultures""

18.12.2024
 
Katharina Wickel, " Estudiar en una universitat tan internacional, amb companys de diferents països i continents, em va permetre créixer i adaptar-me a diverses cultures""

Katharina Wickel és d'Alemania, tot i que actualment viu a Mallorca. Al CETT va estudiar el Màster Universitari de Direcció Hotelera i de Restauració


Estudiar al CETT

Ens agradaria que et presentaràs una mica i ens expliquessis què et va motivar a estudiar en el CETT i com creïs que aquesta decisió va influir en la teva carrera?

Em dic Katharina Wickel, tinc 24 anys i soc d'Alemanya, però ja porto quatre anys en total vivint a Espanya.

Vaig estudiar un doble grau de turisme a Alemanya i a Mallorca i vaig descobrir ja en el meu primer any de la universitat que em volgués enfocar en hoteleria i en la gestió d'hotels.

És per això que vaig buscar un màster en direcció hotelera i el CETT em va semblar el lloc perfecte per a això, no sols per la seva bona reputació i la connexió a professionals sinó per estar a Barcelona, una ciutat plena d'hotels de gran luxe.

Estudiar en el CETT em va ajudar connectar amb professionals del sector, a trobar el meu camí i sobretot el que em fa sentir feliç quant a carrera professional.

Quin va ser l'aspecte més valuós de la teva formació en CETT que apliques avui en el teu treball diari com Guest Service Manager?

El coneixement adquirit en el CETT és inavaluable en el meu dia a dia, ja que he après tant sobre temes econòmics com sobre habilitats com softskills.

Estudiar en una universitat tan internacional, amb companys de diferents països i continents, em va permetre créixer i, avui dia, m'ajuda a adaptar-me a diverses cultures i idiomes parlats en el meu treball.


Experiència Laboral

Treballes en un resort de cinc estrelles en una ubicació turística popular, com és Mallorca. Quins són els majors desafiaments i recompenses de gestionar l'experiència dels hostes en aquest entorn?

Treballar en un resort de cinc estrelles significa donar serveis d'excel·lència i de tenir una atenció al client molt detallada i personalitzada.

L'hotel està situat en una zona amb una mena de client molt variat, per la qual cosa també al nostre hotel el tipus de client és molt heterogeni. Això dificulta adaptar l'oferta o bé els serveis als hostes, ja que hi ha demandes i necessitats diferents.

El més important en aquest cas és buscar una solució i oferir la major atenció a l'hoste possible, amb petits detalls i una escolta activa. El tracte del client és la clau a gestionar experiències, perquè, encara que potser hi ha alguna cosa que a un hoste no li agrada, si li tractes bé i li fas sentir com a casa, tornarà a casa content i tindrà una probabilitat alta de tornar.

Quines habilitats consideres essencials per a algú que vulgui destacar-se en el sector de l'hospitalitat i atenció al client?

Per a destacar en el sector, un ha de tenir una mescla perfecta entre coneixement adquirit, habilitats (soft & hard skills), passió i motivació per al treball tant com portar-se bé amb els empleats de l'hotel, perquè com a millor el clima laboral, millor serà l'atenció al client.

Sobretot, m'agradaria destacar la vocació al servei, però també és necessari parlar diversos idiomes, mínim anglès, per a poder atendre els hostes.

Quin paper juguen les noves tecnologies en el teu treball i com creus que estan transformant la indústria hotelera?

Crec que en l'hoteleria en general fa falta aplicar més tecnologies noves, per exemple IA, per a maximitzar l'atenció a l'hoste i optimitzar processos interns. Ja es nota petits canvis mitjançant programes informàtics i tecnologies noves, però com l'hoteleria és un treball amb persones, es veu més lent el procés que en altres indústries. Al final hauríem d'usar les noves tecnologies per a millorar processos i serveis, però mai reemplaçant el factor humà.

Quina és la major lliçó que has après treballant en el sector hoteler, i com ha impactat en el teu desenvolupament professional?

Quan tu somrius, la gent somriu amb tu! Quan un atén un client amb un somriure, el client tindrà millor percepció del servei o bé de l'hotel que quan un li atén sense somriure. Un somriure pot tenir grans efectes, tant amb el client intern, és a dir els companys del treball, com amb els hostes allotjats. Jo sempre somric molt i fins ara això m'ha generat grans èxits, ja que genera proximitat i accessibilitat.


Consell a donar a futurs estudiants

Mai deixeu d'aprendre. Mai es pot saber-ho tot, i cada dia és una nova oportunitat per a aprendre alguna cosa i continuar creixent.

Treballeu i estudieu alhora; encara que sigui dur, us donarà un avantatge enorme en el mercat laboral, que no és tan accessible com molts creuen.

Aprofiteu els contactes en el CETT, ja siguin professors o companys de classe, perquè mai se sap: tal vegada un company d'avui serà el futur gerent d'una cadena hotelera.

Aprofiteu també les petites oportunitats, sortiu de la vostra zona de confort, creeu els vostres propis reptes i tracteu d'aprendre diversos idiomes.

Categories
#alumnidelmes