Vicenç Fernandez "El Càmping està de moda!"
En Vicenç Fernandez és de les primeres promocions d'estudiants del nostre centre i en aquest article ens explica com va ser la seva experiència en el CETT i com és treballar com a director del Càmping Bella Terra de Blanes.
Estudiar en el CETT
Ens agradaria que et presentessis una mica i ens expliquessis com i per què vas decidir estudiar Tècnic d’empreses i activitats Turístiques?
Vaig començar a estiuejar durant 27 temporades al Càmping on ara soc director. Aquesta vinculació va fer que el meu primer contracte laboral amb 17 anys fos al Bar del Càmping on vaig treballar durant 4 temporades, amb un record inesborrable. "Sense cap mena de dubte van ser uns dels millors anys de la meva vida".
Posteriorment en vaig incorporar a l'equip de recepció, vaig treballar durant 8 temporades. Durant aquests anys, vaig compaginar aquesta feina de Temporada amb un mòdul d'agències de viatge (li dec molt a la meva mare per donar-me i fer-me encarrilar els meus Estudis). També vaig estudiar anglès, francès i alemany de l'Escola Oficial d'idiomes de Barcelona i com vaig veure que el món del Turisme m'apassionava vaig decidir estudiar Tècnic d'empreses i activitats turístiques. Vam ser la darrera promoció (94-97) en fer la revàlida. Aquest Estudi en van permetre entrar en contacte durant els mesos d'hivern, amb les agències de viatge (vaig treballar a la desapareguda Viatges Melià), i amb el sector hoteler amb diversos hotels de Barcelona fem el torn de nit mentre finalitzava els meus Estudis. També vaig ser coordinador d'espectacles al Palau Sant Jordi amb l'empresa d'organització d'esdeveniments, Proactiv, on vaig poder conèixer a grans artistes com Joan Manuel Serrat o Plàcido Domingo, que van actuar al recinte barceloní, arran de l'incendi del Gran Teatre del Liceu.
Tot aquest bagatge em va permetre obtenir el títol d'agent de viatges i de guia turístic de Barcelona i Catalunya. Però el més important compto amb el títol de director general de Turisme.
L'any 2000 va ser inoblidable vaig ser anomenat cap de recepció del Càmping, passant a ocupar un lloc fix a la plantilla durant tot l'any. "Vull agrair la confiança dipositada en mi per part de la família Ametller i Gimeno, per formar part d'aquesta petita gran família i en especial al Sr. Josep Ametller, gerent del Càmping, per donar-me l'empenta definitiva per cursar la carrera". Vaig exercir la funció de cap de recepció durant 6 anys, abans de ser nomenat director, càrrec que encara ocupo avui dia. Aquesta serà la meva Temporada número 36 al Càmping Bella Terra.
Com recordes la teva “Experiència CETT”
Recordo la meva experiència al CETT com uns anys molt gratificants on vaig conèixer gent fantàstica. Vaig tindre el plaer doble de ser al darrer any del carrer canuda i al primer de l'actual escola.
Recordo amb molt d'afecte a la gent que treballava a la biblioteca on vaig passar moltes hores durant 3 anys. De professors em va marcar molt la Sra.Llanos, professora d'economia, professora amb molta autoritat i amb molta capacitat. Recordo també el Sr.Ramon Arcarons, que en pau descansi, gaudia molt de les seves classes i dels seus llibres de dret. El divertit Sr. Jordi Oller, de matemàtiques financeres. En fi, no puc anomenar a tots.
Vam fer també una bona pinya d'alumnes i van acabar la nostra carrera voltant per Tunisia, era la meva primera vegada a un país nord-africà i va ser molt divertit encara que el menjar...
Com consideres que estudiar en el CETT t’ha ajudat arribar on ets ara?
Crec que el gran nivell de professorat em va permetre adquirir uns coneixements globals del món del Turisme que el dia d'avui puc desenvolupar amb la meva feina. Em quedo amb un parell de frases que em va dir un professor que en aquell temps ens donava una classe de restauració i era cap 'una cadena de restaurants:
-"Si creas un precedente ya no hay vuelta atrás"
-"Su Majestad el Cliente"
Treballar com director d'un càmping
Actualment ets el director del càmping Bella Terra a Blanes, explica’ns una mica com és el dia a dia d’un director d’un establiment turístic i quins són els aspectes més desafiants
Com a director d'allotjament superviso el departament de recepció, porters de dies i vigilants de nits.
Començo la meva jornada llegint l'informe d'incidències que fa cada nit l'equip de vigilants. Després derivo les possibles avaries al departament corresponent i prioritzo els problemes que puguin aparèixer.
Faig una volteta pel Càmping perquè tot estigui amb ordre i aprofito per donar el bon dia en els clients. Ara toca repassar totes les entrades que es van fer el dia anterior i mirar les arribades que tindrem per avui. També miro el nostre sistema de reserves per veure les reserves directes que ens arriben cada dia per optimitzar el planning amb el màxim. Feina molt important per intentar tenir el mínim de dies lliures possibles. A continuació, reviso el correu electrònic i derivo els mails als departaments corresponents. També superviso la intranet de bookings.com, aquesta ens serveix per vendre fora de Temporada i per vendre els forats que a vegades no podem omplir per la nostra web.
Altres feines del dia:
Revisar totes les transferències dels clients que reserven per altres vies: clients habituals, clients que fan la seva reserva per correu electrònic, per xarxes, portals... També estic en continu contacte amb el nostre comunity manager revisant i proposant contingut. Les xarxes socials són de summa importància i s'han de contestar TOTS ELS COMENTARIS siguin positius o negatius.Tenim un 8'6 a bookings, un 4,3 a Google i hem estat els darrers 5 anys considerats el millor allotjament extrahoteler de Blanes.El Treball constant dona els seus resultats. Mai es pot baixar la guàrdia.
Els aspectes més desafinats seria convertir el Càmping en el primer Càmping de Primera Categoria de Blanes i que fos un referent en el model de sostenibilitat.
Existeixen tendències emergents en la indústria dels càmpings? Si és així, quines i com les adapteu al vostre càmping?
Ara està molt de moda el Glàmping, m'encanta la seva definició:
"Acampar, dormir o habitar temporalment al bell mig de la natura i l'aire lliure sense deixar de banda les comoditats o el confort d'un hotel de luxe"
Ens agradaria en un futur pròxim, la causa de la demanda del mercat actual, entrar al món del Glàmping per problema d'espai no podem assumir-ho en aquests moments. Però estem pensant tancar portes a algun Tour Operador i ocupar el seu espai.
Ja tenim minicadenes de Càmpings que comercialitzen aquest tipus de producte (Kampaoh, Alannia Resorts)
En aquests moments nosaltres disposem d'un parell de petites Caravanes Vintages un món el que veig un potencial pel turisme en parelles. Ja hi ha també algun Càmping que es defineix com Caravan Vintage Resort.
Quina és la teva percepció sobre el tipus de perfil que visita els càmpings, has notat algun canvi tant en el perfil com amb les preferències del consumidor?
El perfil del client que visita el nostre càmping són famílies amb nens, caps de setmana i estiu i públic Senior a la pre i post-Temporada.
El nostre tipus de client i el de la majoria dels Càmpings és un client fidel, clients que ens visiten any rere any. Això ens enorgulleix moltíssim.
Sí que arran de la Covid molta, però que molta gent, que desconeixia el món del Càmping, va començar a visitar-nos. També es van disparar les vendes de caravanes i autocaravanes, i això ha fet que el client sigui molt més exigent. Adaptar-se al Càmping si no ho has fet mai no és fàcil, però la germanor que hi ha, ho fa extraordinari. Si no ets una persona sociable el món del Càmping no és fet per tu.
Com sempre dic l'essència del Càmping és "poder compartir una paelleta amb el teu veí".
Quins aspectes del càmping creus que el fan únic com a forma de turisme en comparació amb altres formes d’allotjament?
El Càmping és únic amb molts aspectes:
- Contacte directe amb la natura
- El Càmping és un model generacional i el Campista neix Campista. Els avis eren Campistes, els pares ho eren també ara convivim amb les terceres generacions familiars.
- Tranquil·litat per part dels pares. Els nens volten amb la resta de nens pel recinte i només apareixen a les seves parcel·les, bungalows... quan tenen gana 😊
- Germanor. La gent d'un mateix carrer acaben menjant plegats.
- Els nens fan tota mena d'esports ( també els adults és clar): bici, futbol, bàsquet, volley, pàdel, paddle surf.... Bé per ells mateixos bé pel nostre equip d'animació.
Consideres que la popularitat del càmping està en augment o es manté estable? Perquè consideres que és així?
Com diu el titular de la meva entrevista EL CÀMPING ESTÀ DE MODA!!! Crec que arran de la Covid el món del Càmping ha aconseguit l'empenta definitiva.
Fins ara era el gran desconegut per part de moltes famílies amb nens habituals a visitar hotels, apartaments... Aquests mai s'havien plantejat visitar un Càmping. La majoria d'aquestes famílies han vingut per quedar-se. La venda de caravanes i autocaravanes s'ha disparat en aquests darrers anys.
Consell a donar a futurs estudiants o estudiants finalitzadors
Finalment, quins consells o recomanacions donaries als nous campistes?
Com a medi sostenible al mig de la natura recomanaria tenir cura de l'entorn ( respectant la vegetació, la despesa d'aigua, el consum de la llum, fem ús de les campanes de reciclatge...).
El Càmping és CONVIVÈNCIA i, per tant, has de tenir aquesta mentalitat de poder conviure amb els teus veïns. Si no t'agrada la convivència crec que el Càmping no és el teu lloc on poder gaudir de les teves vacances.
I algun consell pels estudiants?
SER AMABLE ÉS MÉS DIFÍCIL QUE SER INTEL·LIGENT
SOM EL QUE TRANSMITIM