Maria Izabela Papurica, "La meva experiència al CETT va ser una de les millors experiències que he tingut a nivell acadèmic, ja que no només vaig aprendre moltíssim de tot el professorat, sinó també de tots els companys"

03.06.2024
 
Maria Izabela Papurica, "La meva experiència al CETT va ser una de les millors experiències que he tingut a nivell acadèmic, ja que no només vaig aprendre moltíssim de tot el professorat, sinó també de tots els companys"

La Maria Izabela Papurica té 25 anys, va néixer a Rumania i va estudiar el Grau en Turisme. Actualment treballa com Chargeback a Visagov.


Estudiar el Grau en Turisme

Ens agradaria que et presentessis una mica i ens expliquessis com i per què vas decidir estudiar la carrera en Turisme

Em dic Maria Izabela Papurica, tinc 25 anys, vaig néixer a Romania i visc a Barcelona des que tinc 5 anys. Vaig decidir estudiar turisme durant el meu any “sabàtic” on vaig realitzar un curs d’hostessa de vol a l’Escola Aeronàutica de Catalunya, ja que allà vaig començar a descobrir una part del sector turístic i em vaig quedar amb moltes ganes d’aprendre més i de forjar-me una carrera professional en el sector. Actualment treballo com a analista de Cashback en una empresa dedicada a la tramitació de visats turístics online situada a Sant Cugat del Vallès anomenada VISAGOV.

Com recordes la teva experiència CETT?

La meva experiència al CETT va ser una de les millors experiències que he tingut a nivell acadèmic, ja que no només vaig aprendre moltíssim de tot el professorat, sinó també de tots els companys, ja que a les classes tots teníem diferents opinions que compartíem, aprenent els uns dels altres constantment.

D’altra banda, el que més em va impressionar del CETT és sens dubte el seu professorat el qual està ple de professionals, els quals, són uns apassionats del sector turístic i ells em van transmetre a més de molt coneixement la passió i el respecte per aquesta professió independentment de l’assignatura que impartien.

Mai vaig ser l’estudiant més aplicada, però sí que era una de les més curioses, ja que la majoria de matèries em semblaven molt interessants i sempre interactuava durant les meves classes amb l’afany d’aprendre dels meus professors i ells sempre m’ajudaven i responien a tots els meus dubtes. Sens dubte, considero que és la millor universitat de turisme de Barcelona!

Tornaré a repetir en aquesta institució quan realitzi el meu màster.


Treballar en Visagov

Una vegada finalitzes els teus estudis com és la teva carrera professional?

De moment no he arribat a finalitzar els meus estudis, ja que com comento m'agradaria seguir formant-me.

Així mateix, des de primer de carrera estic treballant en el sector, però, encara que no hagi acabat la meva carrera professional, està donant els seus fruits per tots els coneixements adquirits durant aquests anys al CETT.

Les meves primeres pràctiques van ser en apartaments turístics en una empresa meravellosa anomenada Stay Unique, després vaig començar a treballar com a auditora nocturna i recepcionista a Hampton by Hilton i uns anys més tard, com a Night Concierge a les residències de Mandarin Oriental Barcelona, fins que em van oferir una nova oportunitat en el sector, totalment desconeguda, que està sent tot un repte personal i professional en la meva feina actual com a Cashback Analyst a VISAGOV.

Actualment treballes com Chargeback a Visagov, explica'ns una mica en què consisteix la teva feina, com és el teu dia a dia i a què es dedica Visagov

En l'actualitat, la meva feina diària és molt versàtil, principalment em dedico a respondre les disputes que tenim amb els clients de forma totalment personalitzada segons cada cas.

D'altra banda, estic elaborant una anàlisi de les devolucions per poder implementar mètodes de prevenció. A més, participo i col·laboro en diferents projectes de l'empresa per forjar noves aliances amb empreses que es dediquen a la resolució i prevenció de disputes.

En resum, descriuria la meva feina com un constant desafiament ple d'aprenentatge i col·laboració, per poder oferir als nostres clients totes les solucions a les seves dubtes i fer que ells no s'hagin de preocupar per la documentació necessària per als seus viatges i que només hagin de gaudir de totes aquelles experiències que els esperen en el seu destí.

En haver estudiat turisme, com creus que els teus coneixements i experiència acadèmica t'han preparat per a exercir el rol d'analista de cashback en el sector turístic, i quins són els desafiaments únics que afrontes en aquesta funció?

Gràcies als coneixements adquirits durant la meva formació i l'experiència en el sector, he après sobre totes aquelles necessitats que tenen els turistes en funció del seu destí, els seus gustos i les seves necessitats específiques.

Per això considero que en la meva posició actual és molt important tenir tots aquests coneixements per poder entendre les queixes que els clients poden arribar a tenir i així poder prevenir que els clients reclamin, responent a les reclamacions coherentment amb les proves pertinents depenent de cada situació específica i així ajudar l'empresa i els clients que confien en nosaltres per a la tramitació dels seus visats.

En un món cada vegada més globalitzat, com consideres que la falta d'informació sobre els requisits de visat abans de viatjar pot afectar negativament l'experiència dels turistes i quines mesures es podrien prendre per millorar la consciència i l'accessibilitat a aquesta informació crucial?

Actualment, en aquest món cada vegada més globalitzat i ple de recursos per poder viatjar a qualsevol part del món, considero que la falta d'informació clara i concisa per part de diferents anunciants de viatges, causa un estrès innecessari als turistes que es podria solucionar simplement oferint el servei que per exemple Visagov proporciona, perquè els clients no s'hagin de preocupar per les tramitacions que han de fer, que a més són molt diferents depenent del país a on viatgin.

D'aquí sorgeix un altre problema molt gran, des del meu punt de vista, desgraciadament no existeix un model de tramitació global ni uns requisits globals que permetin i facilitin l'accés als visats de manera senzilla i fàcil, en totes les pàgines del govern que he vist, que són moltes, la informació en moltes ocasions és escassa i confusa, i això fa que en molts casos aquests destins deixin de ser atractius per a una gran part dels interessats, i pot afectar amb la desestimació del destí per la simple raó de veure's com un tràmit complicat i en moltes ocasions costós.

És cert que molts dels interessats en els destins que s'enfronten a aquest problema acaben contractant els nostres serveis i per això acaben visitant el destí desitjat, però no sempre és així, per això considero que el servei que realitzem des de VISAGOV és tan important en el sector turístic.

Les principals mesures que implementaria és l'accés ràpid i senzill al servei que nosaltres proporcionem des de la reserva del vol o l'allotjament, considero que amb això el client se sentiria molt més segur del destí i no tindria cap preocupació burocràtica.

Finalment, crec que els governs podrien treballar col·laborativament en l'elaboració d'un tràmit global i accessible que es pogués fer directament des de la reserva del viatge, tenint tota la informació necessària de manera senzilla, si això no es pogués fer, que donessin la possibilitat als interessats de contactar amb VISAGOV, perquè així nosaltres resolguem totes les dubtes i inquietuds dels turistes i els proporcionem el nostre servei perquè visitin el seu destí preferit sense cap impediment.

Atès que el teu enfocament es centra a millorar l'experiència del client i maximitzar la rendibilitat del programa, com creus que la comprensió i la gestió eficaç dels requisits de visat poden contribuir a aquests objectius en el sector turístic, i quin és el paper de l'analista de cashback a garantir una experiència de viatge fluida i sense contratemps per als clients?

Actualment, tenim la possibilitat de viatjar a qualsevol part del món amb tan sols un clic, però la necessitat d'obtenir visat en moltes ocasions fa que es torni un tràmit supercomplicat, perquè en molts països et demanen una documentació inicial normal com el passaport, la reserva dels vols, un qüestionari amb les teves dades i amb les dades pertinents al teu viatge en el seu país, que al meu parer són requisits normals i fàcils per a la gran majoria de la població.

Desgraciadament, en molts casos, després d'haver enviat la informació bàsica et demanen informació addicional com, per exemple; el teu contracte laboral actual, una fitxa d'antecedents, en el cas que visitis familiars la documentació i adreça d'ells, una confirmació de la teva solvència econòmica... En aquests casos que repeteixo, són molts!, és quan la tramitació es torna una odissea per a la majoria de turistes.

Considero que el meu paper com a analista de cashback se centra en la part més interna entre els bancs amb els que nosaltres treballem i els bancs dels clients, ja que, observem casos de frau "amistós" constantment i molts casos de persones que no "recorden" haver tramitat els seus visats amb nosaltres degut a que els tràmits els realitzen fins amb un any d'antelació i no se'n recorden, en aquest cas jo represento a la meva empresa i clarifico que aquesta persona amb aquest nom que ha sol·licitat en tal data un visat per a X destí ha contractat el servei de tramitació amb nosaltres.


Consell a donar a futurs estudiants o estudiants finalitzadors

El consell que jo us puc donar és que, en primer lloc, gaudiu d'aquesta etapa de la vostra vida, que conegueu a tots els estudiants possibles, que interactueu entre vosaltres i doneu la vostra opinió sempre amb respecte i que no tingueu por a equivocar-vos, que desgraciadament aprenem molt dels errors.

D'altra banda, us animo a tots a realitzar pràctiques en diferents àmbits del sector per descobrir què us apassiona i allò que no us agrada que també és molt important.

A més, us animo a aprendre dels apassionats professionals que us imparteixen els seus valuosos coneixements diàriament i que no perdeu cap oportunitat d'assistir als diferents esdeveniments que es realitzen a la universitat i si teniu temps i oportunitat assistir a tots els congressos del sector que es realitzen a Barcelona!

Per últim, us animo a que sempre doneu el 200% de vosaltres tant en els estudis com en la vostra vida personal i professional, perquè d'aquesta manera, encara que us equivoqueu sabreu que us heu esforçat al màxim i que no heu desaprofitat cap oportunitat!

Us desitjo molta sort en la vostra etapa en aquesta gran universitat i en la vostra carrera professional, que segur que serà brillant!

Categories
#alumnidelmes