MÀSTERS >

Avaluació

La Comissió d'Avaluació del TFM de l'EUHT CETT-UB és la responsable d'assignar els correctors més adequats segons la temàtica i tipologia del TFM.

Aquesta comissió està formada per:

  • La Direcció de Formació de Postgraus
  • La Coordinació de Formació de Postgraus
  • La Direcció del Màster
  • La Coordinació de l'especialització del Màster
  • La persona responsable de l'assignatura de TFM

Els  correctors assignats a cada TFM duran a terme la seva avaluació a partir dels materials lliurats (memòria, article i presentació) i de la seva defensa. 

Criteris d'avaluació

Els criteris d'avaluació que s'apicaran als projectes responen a les següents ríbriques:

1) Rúbrica projectes d'investigació

CRITERIS 

   

MEMÒRIA 

60

 

Estructura i aspectes formals 

5

Segueix l'estructura / apartats requerits en la guia de l'estudiant i presenta una acurada ortografia i sintaxi 

Objectius (i hipòtesi)

10

Planteja perfectament els objectius i s'assoleixen tots amb escreix (i formulació excel·lent d'hipòtesis, si escau)

Marc Teòric

5

Recull amb rigor científic els conceptes clau, autors i teories principals. S'hi inclouen referències científiques

Estat de la qüestió 

5

Recull detalladament l'estat actual de l'objecte d'estudi i el seu context a partir de fonts oficials 

Metodologia d'investigació

10

Recull i presenta de manera detallada tots els aspectes metodològics requerits:
- Tipus de recerca (descriptiva, comparativa, analítica,...)
- Tipus de metodologia (quantitativa, qualitativa o mixta)
- Tècniques i instruments de recollida dinformació (enquesta, entrevista, observació, recollida de dades...)

Resultats 

15

Es presenten de forma detallada resultats significatius en coherència amb el plantejament inicial de l'investigació i s'interpreten amb profunditat  

Conclusions 

10

Recull i presenta de forma detallada tots els aspectes requerits: 
-Resposta als objectius de la investigació 
-Aportació de l'estudi 
-Limitacions de la investigació 
-Futures línies d'investigació 

DEFENSA 

30

 

Claredat i síntesi en l'exposició oral 

10

El discurs es mostra amb absoluta claredat, organitzat i sintetitzat ajustant-se al temps indicat 

Qualitat dels recursos de suport 

5

La qualitat i l'ús dels recursos de suport és professional, acurada i rigorosa, tant a nivell de continguts com de disseny 

Idoneïtat de resposta a les preguntes del tribunal 

10

L'estudiant identifica correctament les preguntes i dóna respostes concretes i detallades 

Defensa presencial 

5

L'estudiant disposa d'excel·lents habilitats comunicatives, verbals i no verbals 

AVALUACIÓ DEL PROCÉS (només tutors / es) 

10

 

Assistència a les tutories 

2

Assistència a totes les tutories concertades 

Seguiment de cronograma 

2

Seguiment regular del cronograma, complint en alt grau les fases establertes 

Actitut 

proactiva 

6

Alt grau d'autonomia i iniciativa 

 

2) Rúbrica projectes professionals 

ÍTEMS

PUNTUACIÓ (%)

CRITERIS 

MEMÒRIA 

60

 

Estructura i aspectes formals 

5

Segueix l'estructura / apartats requerits en la guia de l'estudiant i presenta una acurada ortografia i sintaxi 

Introducció i objectius 

10

Introdueix amb exactitut el conjunt del treball, planteja perfectament els objectius i s'aconsegueixen tots amb escreix (i formulació excel·lent d'hipòtesis, si escau) 

Anàlisi de la situació 

actual 

5

Recull de forma detallada l'estat actual de tema del projecte i el context on es desenvolupa (territori, mercat , empresa/institució) a partir de fonts oficials 

Pla de treball 

10

Descriu de forma detallada totes les fases per al desenvolupament del projecte, incloent instruments i tècniques de recollida de informació (enquesta, entrevista , observació, recollida de dades…) 

Resultats 

15

Es presenten de forma detallada resultats significatius en coherència amb el plantejament inicial del projecte i s'interpreten amb profunditat  

Conclusions 

10

Recull i presenta de forma detallada tots els aspectes requerits: 
-Resposta als objectius de la investigació 
-Aportació de l'estudi 
-Limitacions de la investigació 
-Futures línies d'investigació 

DEFENSA 

30

 

Claredat i síntesi en l'exposició oral 

10

El discurs es mostra amb absoluta claredat, organitzat i sintetitzat ajustant-se al temps indicat 

Qualitat dels recursos de suport 

5

La qualitat i l'ús dels recursos de suport és professional, acurada i rigorosa, tant a nivell de continguts com de disseny 

Idoneïtat de resposta a les preguntes del tribunal 

10

L'estudiant identifica correctament les preguntes i dóna respostes concretes i detallades 

Defensa presencial 

5

L'estudiant disposa d'excel·lents habilitats comunicatives, verbals i no verbals 

AVALUACIÓ DEL PROCÉS (només tutors / es) 

10

 

Assistència a les tutories 

2

Assistència a totes les tutories concertades 

Seguiment de cronograma 

2

Seguiment regular del cronograma, complint en alt grau les fases establertes 

Actitut 

proactiva 

6

Alt grau d'autonomia i iniciativa 

3) Pla d'empresa (empreneduria) 

ÍTEMS

PUNTUACIÓ (%) 

CRITERIS 

MEMÒRIA

60

 

Estructura i aspectes formals 

10

Segueix l'estructura / apartats requerits en la guia de l'estudiant i presenta una acurada ortografia i sintaxi 

Objectius

10

Planteja perfectament els objectius i s'aconsegueixen tots amb escreix 

Descripció de la idea de negoci 

5 

Defineix amb claredat la idea de negoci, la missió, la visió, els valors,  així com el producte / servei que oferirà 

Anàlisi de la situació actual (macro-micro entorn) 

5 

Recull de forma detallada l'estat del macro i micro entorn que afecta l'empresa (territori, mercat, empresa / institució) i utilitza fonts oficials i / o de confiança. 

Pla comercial i de màrqueting 

10 

Descriu de manera detallada el posicionament en el mercat, els avantatges competitius, el perfil dels clients, els objectius de mercats i vendes), l’anàlisi de la competència, a més de detallar el màrqueting operatiu (descripció del producte o servei des d'un punt de vista comercial, preus, distribució , pla de comunicació, gestió i fidelització dels clients) 

Pla d'operacions i recursos humans 

5

Descriu de manera detallada els processos de fabricació i prestació, acords i aliances, gestió dels proveïdors així com l'estructura legal i forma jurídica, el pla de recursos humans i l'estructura organitzativa de l'empresa 

Pla 

 econòmic financer 

5

Detalla el pla d'inversions, els mecanismes de finançament, la previsió de vendes i ingressos, la rendibilitat prevista del projecte, així com la previsió de costos i compte de resultats 

Conclusions 

10

Recull i presenta de forma detallada tots els aspectes requerits: 
-Resposta als objectius 
-Aportació a les necessitats de el sector 
-Limitacions 
-Fortaleses de el projecte i perspectiva de futur 

DEFENSA 

30 

 

Claredat i síntesi en l'exposició oral 

10 

El discurs es mostra amb absoluta claredat, organitzat i sintetitzat ajustant-se al temps indicat 

Qualitat dels recursos de suport 

5 

La qualitat i l'ús dels recursos de suport és professional, acurada i rigorosa, tant a nivell de continguts com de disseny 

Idoneïtat de resposta a les preguntes del tribunal 

10 

L'estudiant identifica correctament les preguntes i dóna respostes concretes i detallades 

Defensa presencial 

5 

L'estudiant disposa d'excel·lents habilitats comunicatives, verbals i no verbals 

AVALUACIÓ DEL PROCÉS (només tutors / es) 

10 

 

Assistència a les tutories 

2 

Assistència a totes les tutories concertades 

Seguiment de cronograma 

2 

Seguiment regular del cronograma, complint en alt grau les fases establertes 

Actitud 

proactiva 

6 

Alt grau d'autonomia i iniciativa 

IMPORTANT: En el marc de les seves competències el tutor / a d'un TFM té potestat per excloure un estudiant del procés d'avaluació global de l'assignatura. Aquesta exclusió comporta de manera automàtica el fet de suspendre l'assignatura sense dret a revaluació

 

5. Reavaluació 

La reavaluació està dirigida a tots aquells estudiants que no hagin aprovat el projecte (amb una nota mínima de 4) en la data de tancament de l'avaluació final del TFM. No es reavaluaran projectes per pujar nota ni pels no presentats. No es reavaluaran aquells alumnes suspesos en el marc d'un projecte grupal aprovat.

La reavaluació consisteix a tornar a entregar el document de TFM que els correctors considerin pertinents segons els seus comentaris. L'alumne disposarà d'un període de 2 setmanes a partir de la publicació de les notes per presentar a través del Campus Virtual els documents corregits.

Els projectes sotmesos a reavaluació mai podran ser qualificats amb una nota superior a 5.