Avaluació
La Comissió d'Avaluació del TFM de l'EUHT CETT-UB és la responsable d'assignar els correctors més adequats segons la temàtica i tipologia del TFM.
Aquesta comissió està formada per:
- La Direcció de Formació de Postgraus
- La Coordinació de Formació de Postgraus
- La Direcció del Màster
- La Coordinació de l'especialització del Màster
- La persona responsable de l'assignatura de TFM
Els correctors assignats a cada TFM duran a terme la seva avaluació a partir dels materials lliurats (memòria, article i presentació) i de la seva defensa.
Criteris d'avaluació
Els criteris d'avaluació que s'apicaran als projectes responen a les següents ríbriques:
1) Rúbrica projectes d'investigació
CRITERIS |
||
MEMÒRIA |
60 |
|
Estructura i aspectes formals |
5 |
Segueix l'estructura / apartats requerits en la guia de l'estudiant i presenta una acurada ortografia i sintaxi |
Objectius (i hipòtesi) |
10 |
Planteja perfectament els objectius i s'assoleixen tots amb escreix (i formulació excel·lent d'hipòtesis, si escau) |
Marc Teòric |
5 |
Recull amb rigor científic els conceptes clau, autors i teories principals. S'hi inclouen referències científiques |
Estat de la qüestió |
5 |
Recull detalladament l'estat actual de l'objecte d'estudi i el seu context a partir de fonts oficials |
Metodologia d'investigació |
10 |
Recull i presenta de manera detallada tots els aspectes metodològics requerits: |
Resultats |
15 |
Es presenten de forma detallada resultats significatius en coherència amb el plantejament inicial de l'investigació i s'interpreten amb profunditat |
Conclusions |
10 |
Recull i presenta de forma detallada tots els aspectes requerits: |
DEFENSA |
30 |
|
Claredat i síntesi en l'exposició oral |
10 |
El discurs es mostra amb absoluta claredat, organitzat i sintetitzat ajustant-se al temps indicat |
Qualitat dels recursos de suport |
5 |
La qualitat i l'ús dels recursos de suport és professional, acurada i rigorosa, tant a nivell de continguts com de disseny |
Idoneïtat de resposta a les preguntes del tribunal |
10 |
L'estudiant identifica correctament les preguntes i dóna respostes concretes i detallades |
Defensa presencial |
5 |
L'estudiant disposa d'excel·lents habilitats comunicatives, verbals i no verbals |
AVALUACIÓ DEL PROCÉS (només tutors / es) |
10 |
|
Assistència a les tutories |
2 |
Assistència a totes les tutories concertades |
Seguiment de cronograma |
2 |
Seguiment regular del cronograma, complint en alt grau les fases establertes |
Actitut proactiva |
6 |
Alt grau d'autonomia i iniciativa |
2) Rúbrica projectes professionals
ÍTEMS |
PUNTUACIÓ (%) |
CRITERIS |
MEMÒRIA |
60 |
|
Estructura i aspectes formals |
5 |
Segueix l'estructura / apartats requerits en la guia de l'estudiant i presenta una acurada ortografia i sintaxi |
Introducció i objectius |
10 |
Introdueix amb exactitut el conjunt del treball, planteja perfectament els objectius i s'aconsegueixen tots amb escreix (i formulació excel·lent d'hipòtesis, si escau) |
Anàlisi de la situació actual |
5 |
Recull de forma detallada l'estat actual de tema del projecte i el context on es desenvolupa (territori, mercat , empresa/institució) a partir de fonts oficials |
Pla de treball |
10 |
Descriu de forma detallada totes les fases per al desenvolupament del projecte, incloent instruments i tècniques de recollida de informació (enquesta, entrevista , observació, recollida de dades…) |
Resultats |
15 |
Es presenten de forma detallada resultats significatius en coherència amb el plantejament inicial del projecte i s'interpreten amb profunditat |
Conclusions |
10 |
Recull i presenta de forma detallada tots els aspectes requerits: |
DEFENSA |
30 |
|
Claredat i síntesi en l'exposició oral |
10 |
El discurs es mostra amb absoluta claredat, organitzat i sintetitzat ajustant-se al temps indicat |
Qualitat dels recursos de suport |
5 |
La qualitat i l'ús dels recursos de suport és professional, acurada i rigorosa, tant a nivell de continguts com de disseny |
Idoneïtat de resposta a les preguntes del tribunal |
10 |
L'estudiant identifica correctament les preguntes i dóna respostes concretes i detallades |
Defensa presencial |
5 |
L'estudiant disposa d'excel·lents habilitats comunicatives, verbals i no verbals |
AVALUACIÓ DEL PROCÉS (només tutors / es) |
10 |
|
Assistència a les tutories |
2 |
Assistència a totes les tutories concertades |
Seguiment de cronograma |
2 |
Seguiment regular del cronograma, complint en alt grau les fases establertes |
Actitut proactiva |
6 |
Alt grau d'autonomia i iniciativa |
3) Pla d'empresa (empreneduria)
ÍTEMS |
PUNTUACIÓ (%) |
CRITERIS |
MEMÒRIA |
60 |
|
Estructura i aspectes formals |
10 |
Segueix l'estructura / apartats requerits en la guia de l'estudiant i presenta una acurada ortografia i sintaxi |
Objectius |
10 |
Planteja perfectament els objectius i s'aconsegueixen tots amb escreix |
Descripció de la idea de negoci |
5 |
Defineix amb claredat la idea de negoci, la missió, la visió, els valors, així com el producte / servei que oferirà |
Anàlisi de la situació actual (macro-micro entorn) |
5 |
Recull de forma detallada l'estat del macro i micro entorn que afecta l'empresa (territori, mercat, empresa / institució) i utilitza fonts oficials i / o de confiança. |
Pla comercial i de màrqueting |
10 |
Descriu de manera detallada el posicionament en el mercat, els avantatges competitius, el perfil dels clients, els objectius de mercats i vendes), l’anàlisi de la competència, a més de detallar el màrqueting operatiu (descripció del producte o servei des d'un punt de vista comercial, preus, distribució , pla de comunicació, gestió i fidelització dels clients) |
Pla d'operacions i recursos humans |
5 |
Descriu de manera detallada els processos de fabricació i prestació, acords i aliances, gestió dels proveïdors així com l'estructura legal i forma jurídica, el pla de recursos humans i l'estructura organitzativa de l'empresa |
Pla econòmic financer |
5 |
Detalla el pla d'inversions, els mecanismes de finançament, la previsió de vendes i ingressos, la rendibilitat prevista del projecte, així com la previsió de costos i compte de resultats |
Conclusions |
10 |
Recull i presenta de forma detallada tots els aspectes requerits: |
DEFENSA |
30 |
|
Claredat i síntesi en l'exposició oral |
10 |
El discurs es mostra amb absoluta claredat, organitzat i sintetitzat ajustant-se al temps indicat |
Qualitat dels recursos de suport |
5 |
La qualitat i l'ús dels recursos de suport és professional, acurada i rigorosa, tant a nivell de continguts com de disseny |
Idoneïtat de resposta a les preguntes del tribunal |
10 |
L'estudiant identifica correctament les preguntes i dóna respostes concretes i detallades |
Defensa presencial |
5 |
L'estudiant disposa d'excel·lents habilitats comunicatives, verbals i no verbals |
AVALUACIÓ DEL PROCÉS (només tutors / es) |
10 |
|
Assistència a les tutories |
2 |
Assistència a totes les tutories concertades |
Seguiment de cronograma |
2 |
Seguiment regular del cronograma, complint en alt grau les fases establertes |
Actitud proactiva |
6 |
Alt grau d'autonomia i iniciativa |
IMPORTANT: En el marc de les seves competències el tutor / a d'un TFM té potestat per excloure un estudiant del procés d'avaluació global de l'assignatura. Aquesta exclusió comporta de manera automàtica el fet de suspendre l'assignatura sense dret a revaluació
5. Reavaluació
La reavaluació està dirigida a tots aquells estudiants que no hagin aprovat el projecte (amb una nota mínima de 4) en la data de tancament de l'avaluació final del TFM. No es reavaluaran projectes per pujar nota ni pels no presentats. No es reavaluaran aquells alumnes suspesos en el marc d'un projecte grupal aprovat.
La reavaluació consisteix a tornar a entregar el document de TFM que els correctors considerin pertinents segons els seus comentaris. L'alumne disposarà d'un període de 2 setmanes a partir de la publicació de les notes per presentar a través del Campus Virtual els documents corregits.
Els projectes sotmesos a reavaluació mai podran ser qualificats amb una nota superior a 5.