Alexandra Colomina, Alumni del mes de maig
- Ens agradaria que ens expliquessis com i perquè vas decidir estudiar el Grau superior d’informació i comercialització turística
Vaig decidir iniciar la meva etapa d’estudis d’adulta al CETT, a la branca de turisme, perquè era la part que més m’atreia. Un món molt interessant per conèixer, que no tenia fi, és a dir, el turisme és molt ampli i el vaig escollir per tal d’iniciar-me en el món turístic i veure quines opcions existien i quines es podien obrir al meu futur.
- Com ha estat la teva "Experiència CETT"?
Va ser una experiència brutal, en el moment que cursava els estudis, la meva mare estava molt malalta i a més estava treballant, i volia estudiar però segons el dia era complicat. Els professors del cicle, en especial dos, em van acompanyar i ajudar en tot el procés, posant esforços en que no em perdés res i aprofités tot el que pogués. Finalment gràcies a l’ajuda i a les assignatures amenes tot va sortir segons el previst, no puc dir que amb matricules d’honor, però si amb molta satisfacció personal. Vaig aprendre i treure més ganes d’estudiar.
- Ens podries explicar com ha evolucionat la teva carrera professional?
Com he comentat quan estava estudiant ja estava treballant. Era en una empresa de formació i RRHH tècnica, però en el 2014 va tancar les seves portes i vaig haver de buscar-me la vida (com molts en l’ultima crisis).
En aquell moment em va sortir la gran oportunitat de treballar a Eivissa amb dues de les majors companyies que hi ha en el món (sota el meu pensament, clar) Cirque du soleil i el germans Adrià, obrint un nou espai conegut com HEART IBIZA. Va ser una experiència increïble, vaig aprendre moltíssim i vaig conèixer gent molt competent que em va ajudar a entendre molt millor el món de la restauració, ja que com a RRHH havia de tenir molt clar els perfils que es necessiten en un espai gastronòmic com HEART.
Després d’un any de bogeria a l’illa vaig tornar a Barcelona, i vaig col·laborar amb una multinacional amb temes de RRHH, però un any i poc després em vaig adonar que no era el meu sistema de feina, sóc més de crear i experimentar en diferents opcions, no sóc de catàleg. Per aquesta raó vaig muntar junt amb una sòcia una consultoria de RRHH que porta funcionant ja 2 anys i mig, on hem trobat el punt d’estabilitat de projectes de RRHH i Live experience dels treballadors.
Fa 1 any va sorgir l’idea de Just Waiters, ja que el cap i a la fi, tenim molta informació i demandes del sector de l’hosteleria i vèiem mancances per a poder cobrir de manera efectiva les necessitats del mercat.
- Quins consells donaries als estudiants que com tu, en el seu moment, acaben de sortir del CETT?
Experimenteu, equivocar-se no és dolent, ajuda a adonar-se’n del que no volem. Jo encara no se ve el que vull, però si que tinc molt clar el que NO vull fer. Treballeu per a l’empresa que treballeu, feu-ho de veritat, perquè nomes els que treballen s’equivoquen i creixen com a persones. Comparteix tot el que aprenguis, perquè molts cops el que més t’enriqueix, és el que la gent t’explica, no es qüestió de donar consells o imposicions, sinó que les experiències viscudes son les millores aliades.
- Des del CETT com podríem continuar ajudant-te en la teva carrera professional? Ens podries especificar algunes vies: formació, networking, orientació, etc?
Personalment crec que hi ha dues vies que em podrien ajudar i mes pensat en el projecte Just Waiters, una és la presentació de la web als alumnes que són els que finalment podran decidir si la web es útil o no.
I en segon lloc si existís un networking amb les empreses del sector.