Eleccions Generals: Efectes de les polítiques estatals sobre l'activitat turística a Catalunya
En motiu de la convocatòria d’eleccions al Congrés dels Diputats i el Senat del proper 20 de desembre de 2015, i coincidit amb l’inici de la campanya electoral, el Campus Internacional CETT-UB acull un nou debat amb els membres de les formacions amb representació al Congrés dels Diputats, durant l’última legislatura, en el marc de l’Observatori CETT, l’espai de debat del centre líder en formació en turisme, hoteleria i gastronomia de Barcelona.
L’objectiu de l’Observatori ha estat debatre els temes relatius a les polítiques en turisme que proposa cada formació, com el tipus de gestió, les marques turístiques o el model turístic, entre altres qüestions d’interès pel sector i ciutadans
PONENTS
L'acte ha estat moderat pel periodista Josep Puigbó.
Miguel del Amo
Montserrat Ballarín
Eduard Cuscó
Mayte Rivero
Santiago Rodríguez
CONCLUSIONS
Hem parlat individualment amb els representats de cada partit polític participant el debat per saber, de forma concisa, què opinen sobre els efectes que les polítiques estatals poden tenir sobre l'activitat turística a Catalunya
Santiago Rodríguez, candidat del Partit Popular, ha manifestat que l'assignatura pendent del turisme a Catalunya és la demanda interna amb la resta de l'Estat, afectada per la crisi. A més, les administracions haurien d'acompanyar i empènyer el sector, modernitzant infraestructures i equipaments turístics.
Montserrat Ballarín, regidora del Grup Socialista, defensa el turisme innovador i que tant estratègia i gestió es facin des de l'Estat, Comunitats Autònomes i ens privats (model de col·laboració públic-privat). Per altra banda, s'ha de buscar la competitivitat i promoció, venent el turismo des de la marca Espanya, desestacionalitzant-lo a partir dels diferents tipus de turismes que pot oferir l'Estat.
Mayte Rivero, candidata al Senat per Democràcia i Llibertat, creu que a Madrid s'han de fer polítiques que acompanyin les decisions que pren la Generalitat de Catalunya, ja que aquesta té la competència exclusiva en turisme. El primer objectiu és tractar el turista des d'una perspectiva transversal. El segon seria entendre el turisme com un fenomen globalitzat i s'ha de segmentar i conèixer les destinacions turístiques que potencialment poden ser clients, adaptant la nostra oferta a la demanda que pugui existir, tenint en compte de no perdre mai la identitat pròpia.
Miguel del Amo, candidat al Congrés dels Diputats per Barcelona per Unión Progreso y Democracia (UPyD), entén que Catalunya forma part d'Espanya i que, per tant, ha de sumar-se a la política de turisme de l'Estat. Reforçant la marca Espanya, Catalunya surt guanyant. A més destacar la importància de la marca Barcelona, també proposa la fusió de Municipis per afavorir les polítiques.
Eduard Cuscó, conseller municipal a Barcelona Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), defensa que l'Estat hauria d'apostar per un model turístic de qualitat i sostenible per Catalunya. Denuncia que el fet de no tenir prou recursos econòmics impedeix realitzar les polítiques que, per competència, Catalunya podria dur a terme, com promocionar la marca Catalunya o millorar les infraestructures, entre d'altres.