NORMATIVA DE MATRÍCULA
Aquesta norma està basada en les directrius establertes per la Universitat de Barcelona aprovades pel seu Consell Social en data 8 de juliol de 2021, per la “Normativa reguladora del nombre màxim de crèdits a matricular en els ensenyaments oficials de Grau” aprovada pel Consell de Govern el 19 de juliols de 2012 i pel Reial Decret 822/2021 de 28 de setembre pel que s’estableix la organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.
Finalment el centre, per mitjà de la seva Direcció, té la possibilitat de resoldre, de manera raonada i equànime, i també en consonància amb els interessos i les necessitats de cada ensenyament, les situacions d’excepcionalitat que siguin plantejades, i també atendre els casos personals que es consideri que hagin de ser resolts.
1. ÀMBIT D'APLICACIÓ
Aquesta norma és d’aplicació a tots els estudiants en qualsevol dels ensenyaments següents:
- Ensenyaments oficials de grau
- Ensenyaments propis de graduat en Marketing, Esdeveniments i Entreteniment i de graduat en Direcció Hotelera Internacional
2. MODELS DE MATRÍCULA
L’EUHT CETT-UB adopta, com a model general de matrícula, un tipus de matrícula anual amb ampliació d’assignatures al segon semestre on els estudiants matriculen a l’inici de curs totes les assignatures anuals i de primer i segon semestre.
2.1 Ampliació de matrícula-2n semestre
A l’inici del segon semestre l’EUHT CETT-UB formalitza una ampliació de matrícula perquè l’estudiant pugui incloure, si està interessat i li permet la normativa de permanència, alguna de les assignatures amb places disponibles del segon semestre sempre i quan no l’hagi cursat al primer semestre (excepte alumnes finalitzadors).
2.2 Alumnes finalitzadors
Es considera un estudiant finalitzador, aquell alumne que tingui com a mínim 165 crèdits aprovats de la totalitat del Grau.
Aquest alumne té dret, a fi d’afavorir la finalització dels seus estudis, a matricular durant el segon semestre totes les assignatures no superades durant el primer semestre, sempre i quan, l’alumne matriculi durant el curs la totalitat dels crèdits pendents per finalitzar els seus estudis i que aquestes assignatures s’imparteixin en el segon semestre i tinguin places disponibles.
Si l'assignatura suspesa és una optativa, no cal tornar a matricular la mateixa assignatura. L'alumne pot escollir una altra assignatura que tingui el mateix volum de crèdits i mantingui el caràcter d'optativa.
2.2.1. Alumnes amb un 10% dels crèdits pendents per finalitzar
Si l’estudiant té pendent màxim 24 crèdits per acabar els seus estudis ha de tenir en compte que
- té l’obligació de matricular tots els crèdits pendents per acabar el Grau
- i té dret a una convocatòria d’avaluació extraordinària, independentment del semestre d’ impartició de l’assignatura i ho ha de sol•licitar en el procés d’automatrícula.
3. SOL·LICITUD DE MATRÍCULA
L’EUHT CETT-UB utilitza, de manera general, la modalitat d’automatrícula a través d’Internet. Es considera que l’estudiant ha sol·licitat la matrícula en el moment en què la confirma.
L’eficàcia de la matrícula queda condicionada a la veracitat de les dades que s’hi consignen, al compliment dels requisits establerts en la normativa vigent i al pagament complet en la forma i els terminis establerts.
El fet de no abonar la matrícula o algun dels fraccionaments en els terminis que estableixi la normativa econòmica de l’EUHT CETT-UB, comporta la suspensió automàtica dels drets de l’alumnat amb els efectes i les condicions establertes.
4.DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR
Estudiants que es matriculen en un grau per primera vegada han de lliurar a la Secretaria Acadèmica del CETT la documentació següent:
DOCUMENTACIÓ GENERAL
Document d’identitat vigent en el moment de la matrícula:
• Estudiants espanyols o residents a Espanya, el DNI o la targeta de residència.• Estudiants estrangers de fora de la Unió Europea, el passaport i el NIE.• Estudiants estrangers de la Unió Europea poden presentar el document d’identitat expedit per l’autoritat competent del país d’origen i el NIE.
1 fotografía mida carnet.
Fitxa d’alumne (Descarrega AQUÍ).
Ordre domiciliació bancària (Descarrega AQUÍ).
DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA SEGONS VIA D’ACCÉS I PROCEDÈNCIA
ESTUDIANTS ADMESOS PER PREINSCRIPCIÓ UNIVERSITÀRIA
A. Estudiants amb PAU per a alumnat de Batxillerat i assimilats
-
Que han fet les EBAU/PAU a Catalunya o a la UNED.
- Targeta original d’aprovació de les EBAU/PAU, o certificat acreditatiu, en el cas d’haver-se presentat. -
Que han fet les EBAU/PAU en una altra comunitat autònoma.
- Justificant d’haver abonat el drets de trasllat d’expedient emès pel centre de procedència.
B. Estudiants amb el Títol de Tècnic Superior de Formació Professional
-
Certificat oficial de notes emès pel centre acadèmic corresponent, en què figuri la nota mitjana.
-
Certificat acreditatiu, en el cas d’haver-se presentat a la prova específica de les EBAU/PAU.
C. Estudiants amb estudis universitaris iniciats
- Justificant d’haver abonat els drets de trasllat d’expedient emès pel centre universitari de procedència. Si el centre és de la UB o un centre adscrit a la UB, és suficient un expedient acadèmic.
D. Estudiants amb estudis de secundària de sistemes educatius estrangers
-
Amb estudis de batxillerat europeu o batxillerat internacional:
- Credencial original expedida per la UNED per a l’accés a la universitat espanyola o acreditació per a l’accés a la universitat de la UNEDassis.- Targeta original d’aprovació de les EBAU/PAU, o certificat acreditatiu, en el cas d’haver-se presentat. -
Amb estudis procedents d’estats membres de la UE, del Regne Unit o d’altres Estats amb els que s’hagin subscrit acords internacionals de reconeixement del títol de batxiller:
- Credencial original expedida per la UNED per a l’accés a la universitat espanyola o acreditació per a l’accés a la universitat de la UNEDassis.- Targeta original d’aprovació de les EBAU/PAU, o certificat acreditatiu, en el cas d’haver-se presentat. -
Amb estudis d’estats membres de la UE i del Regne Unit que no compleixen els requisits per a accedir a la universitat en el país d’origen, o amb estudis procedents d’estats no membres de la UE, homologats al títol de batxiller del sistema educatiu espanyol:
- Original i fotocòpia de la credencial d’homologació del títol estranger.- Targeta original d’aprovació de les EBAU/PAU, o certificat acreditatiu, en el cas d’haver-se presentat.
E. Titulats universitaris i assimilats
-
En el cas d’estudiants amb estudis universitaris espanyols.
- Títol, certificat substitutori del títol o resguard de la sol·licitud del títol. En el cas de titulats UB o d’un centre adscrit a la UB, és suficient un expedient acadèmic. -
En el cas d’estudiants amb estudis universitaris estrangers.
- Resolució d’homologació del títol o resolució d’equivalència de titulació estrangera a nivell de titulació universitària oficial emesa pel ministeri competent en la matèria.
F. Estudiants que provinguin de la prova d’accés per a més grans de 25 anys
-
Si s’han fet les proves a Catalunya o a la UNED.
- Papereta original justificativa, o certificat acreditatiu, d’haver superat les proves, amb la qualificació obtinguda. -
Si s’han fet les proves en una altra comunitat autònoma.
- Justificant d’haver pagat el trasllat d’expedient emès pel centre de procedència.
G. Estudiants que provinguin de la prova d’accés per a més grans de 40 o 45 anys
- Papereta original justificativa, o certificat acreditatiu, d’haver superat les proves, amb la qualificació obtinguda.
H. Estudiants que fan simultaneïtat d’estudis
- Certificat acadèmic on constin les dades d’accés. Si el centre és de la UB o un centre adscrit a la UB, és suficient un expedient acadèmic.
ESTUDIANTS QUE HAN ACCEDIT SOL·LICITANT PLAÇA AL CENTRE AMB RECONEIXEMENT DE CRÈDITS
-
Resolució de la Direcció d’Estudis que els atorga la plaça corresponent.
-
Amb estudis universitaris espanyols: justificant d’haver abonat els drets de trasllat d’expedient emès pel centre de procedència. Si el centre és de la UB o un centre adscrit a la UB cal aportar l’expedient acadèmic.
DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA SOL·LICITUD EXEMPCIÓ I/O BONIFICACIÓ
- En el cas de sol·licitar alguna exempció i/o bonificació la documentació acreditativa de la concurrència de la causa al·legada segons el que disposi la norma que en determini l’exempció, en la forma i els terminis que estableixi la UB en la normativa complementària que s’aprovi anualment. Sol·licitud i més informació.
Cal presentar la documentació pel procediment i en el termini que estableixi el centre.La documentació presentada ha de ser original o una còpia autèntica amb codi segur de verificació (CSV) que permeti contrastar la veracitat del document en els arxius electrònics de l’organisme emissor. En el cas de matrícula en un centre adscrit de la UB, el centre pot demanar la presentació d’una fotocòpia de la documentació original.
No presentar la documentació en el termini comunicat per Secretaria Acadèmica pot comportar l’anul·lació d’ofici de la matrícula per part del centre sense dret a cap reintegrament. En tot cas, la presentació de la documentació serà condició imprescindible per formalitzar una nova matrícula, modificar la matrícula i/o sol·licitar qualsevol servei acadèmic (certificats, títols, trasllats d'expedient, etc.).
5. CRÈDITS MÍNIMS I MÀXIM DE MATRÍCULA
Els crèdits mínims i màxims de matrícula es regulen en la normativa de permanència que sigui d’aplicació segons l’ensenyament que cursa l’estudiant, no obstant això, els estudiants que sol·licitin beca general hauran de matricular-se del mínim de crèdits establert en la convocatòria.
Els estudiants que es matriculen en un grau de la UB per primera vegada s’han de matricular de 60 crèdits (modalitat a temps complet), o bé de 30 (modalitat a temps parcial).
Els estudiants que s’han matriculat prèviament en el mateix grau, i els estudiants de primer curs que prèviament han cursat, totalment o parcial, altres estudis universitaris oficials a qualsevol universitat, han de matricular-se obligatòriament, entre el primer i el segon semestre, d’un mínim de 18 crèdits i d’un màxim de 60.
S’entén que l’estudiant segueix un itinerari a temps parcial si es matricula d’entre 18 i 45 crèdits, i que segueix un itinerari a temps complet si es matricula d’entre 46 i 60 crèdits.
5.1. Matrícula excepcional de màxim 78 crèdits
Excepcionalment, i quan estigui justificat, Coordinació d’Estudis, mitjançant resolució expressa, pot autoritzar una matrícula superior a 60 crèdits nous fins a un màxim de 78 crèdits per curs acadèmic. Formulari de sol·licitud
5.2. Alumnat en Programa de Mobilitat Acadèmica
L’estudiant que participi en programes de mobilitat està autoritzat a matricular fins un màxim de 75 crèdits podent ésser tots nous, si s’escau.
6. MODIFICACIÓ DE MATRÍCULA
De forma excepcional, únicament es contempla la possibilitat de realitzar canvis en la matricula en els casos següents:
-
Per haver comès algun error en el moment de la matricula. En aquest cas caldrà especificar adequadament quin ha estat el motiu que ha comportat aquest error.
-
Per motius laborals. En aquest sentit serà imprescindible adjuntar un certificat de l’empresa amb l’horari laboral de l’estudiant a fi de poder estudiar el canvi. Aquest canvi estarà condicionat per la disponibilitat de places en el grup de classe sol·licitat.
No s’accepten canvis per solapament en els horaris d’assignatures.
*Període de sol·licitud de modificació de matrícula: del 10 al 20 de juliol*Resolució de la sol·licitud: 26 de juliol
7. LÍMITS DE MATRÍCULA
7.1. Límits de matrícula per a l’alumnat que no ha assolit els crèdits necessaris per a obtenir el títol
L’alumnat matriculat en ensenyaments oficials de Grau de la Universitat de Barcelona que no hagi assolit els crèdits necessaris per a poder obtenir el títol, podrà excedir fins a un màxim de 6 crèdits el nombre de crèdits optatius matriculats. Aquesta matrícula tindrà els mateixos efectes en l’expedient de l’estudiant que la resta de crèdits matriculats.
De forma excepcional, es permetrà que un estudiant de Grau a qui li manqui superar el TFG i, com a màxim, fins a 9 crèdits ECTS, podrà accedir a matricular-se en un Màster Universitari, si bé, en cap cas podrà obtenir el títol de Màster si prèviament no ha obtingut la titulació de Grau.
7.2. Límits de matrícula per a l’alumnat que ha assolit els crèdits necessaris per a obtenir el títol.
L’alumnat d’ensenyaments oficials de Grau que, una vegada assolits els crèdits necessaris per a l’obtenció del títol corresponent, vulgui cursar més crèdits optatius del mateix ensenyament, podrà matricular‐se a partir que hagi finalitzat els estudis, sempre que hagi abonat els drets d’expedició del títol.
En el cas dels títols de Grau que tinguin definits itineraris curriculars la superació dels quals permet l’obtenció de mencions, el centre definirà, tenint en compte els plans d’estudis aprovats, les condicions acadèmiques que permetran als estudiants l’obtenció d’una segona menció, o més.
En el cas que un estudiant superi els crèdits necessaris per a l’obtenció d’una menció, i desitgi que així consti en el títol, haurà de sol·licitar i abonar un duplicat del títol on consti/n la/les corresponent/s menció/ons.
En aplicació de l’establert en l’article 5 del RD 1002/2010, de 5 d’agost, sobre expedició de títols universitaris oficials, a l’anvers del nou títol hi figurarà una de les mencions i les restants constaran al revers del títol. En el supòsit que en l’anvers de l’anterior títol ja hi figurés una menció, les obtingudes una vegada sol·licitat aquest títol hi constaran al revers del nou títol.
8. BAIXES DEL CENTRE
Per tramitar la baixa del Centre, primer l’alumne haurà de sol•licitar dia i hora amb Coordinació d’Estudis per indicar-li el motius de la baixa, i finalment, haurà de passar per Secretaria a emplenar el formulari corresponent. A partir d’aquest moment, s’atura la generació de rebuts. Si no es signa el document de baixa esmenat, l'alumne no estarà donat de baixa oficialment, i es seguiran generant rebuts com a impagats.
L’alumne ha de tenir en compte que:
-
Per tramitar la baixa s’ha d’estar al dia dels pagaments del curs. En cas de negar-se a liquidar els rebuts pendents, l'alumne quedarà com a impagat al centre i no podrà sol·licitar cap document oficial ni tornar a matricular-se a cap curs ofert per l'escola fins a liquidar els imports pendents.
-
Els alumnes que sol·licitin la baixa abans de fer efectiu el rebut de taxes de la UB, l’hauran d’abonar al Departament d’Administració per poder finalitzar així el procés d’anul·lació. Tanmateix, els estudiants que han sol·licitat la beca de caràcter general i de mobilitat han de fer el pagament de les taxes del UB que tenien pendent d’abonar en funció de la resolució de la beca.
-
En cap cas no es reemborsarà, l’import del curs abonat fins el moment. Només es retornarà l’import de la matrícula als alumnes de nou accés que hagin obtingut plaça en un altre centre com a conseqüència d’una reassignació de plaça per part de Preinscripció General Universitària, sempre i quan aporti documentació oficial que ho acrediti.
-
Els alumnes que han triat l’opció de pagament únic de les quotes del curs, li abonaran, via transferència l’import corresponent a les mensualitats posteriors a la data de la baixa.
-
Si l’estudiant és de primer any i es dona de baixa per malaltia greu acreditada, pot demanar la reserva de plaça a Secretaria per no tornar a fer la preinscripció universitària.
-
Si la baixa és posterior al dia 15 del mes en curs no es retornarà l’import de la mensualitat d’aquell mes.
A nivell acadèmic, es considerarà que un estudiant ha abandonat el Grau quan han transcorregut dos anys acadèmics consecutius sense que s’hi hagi matriculat. Si no hagués aprovat cap crèdit, hauria de tornar accedir mitjançant la sol·licitud d’una nova plaça via preinscripció universitària. Si per contra, hagués superat algun crèdit, ha de sol·licitar la readmissió a Direcció d’Estudis.
Darrera actualització 19 de juny 2024